Kdybyste mohli ve svém Fiatu Panda vyrazit kamokoliv, kam jinam než do malého městečka Pandino v severní Itálii byste se vydali?

Začalo to vloni takovou legráckou, kdy se jedna mladá majitelka Fiatu Panda z jihu Itálie na Facebooku svěřila se svým nápadem vzít svůj malý vůz do Pandina – a sociální média se postarala o zbytek! V loňském roce se sjelo 200 Pand, ale druhý ročník akce „Pandy v Pandinu“, který se konal 24. června tohoto roku, se stal největším pandím srazem všech dob.

Přijelo totiž celkem 365 Pand. Majitelé se setkali před pandinským hradem, rezidencí rodu Visconti ze 14. století, a uspořádali 27 km dlouhou jízdu od hradu přes přilehlá městečka a vesnice.

Fiat využil této příležitosti k předvedení nové Panda Waze, „nejvíce sociálně propojené Pandy všech dob“, s navigační aplikací Waze integrovanou do systému Panda Uconnect. K této příležitosti před hradem zaparkovalo 200 Pand a pomocí barevných tabulí složily obří nápis „Panda Waze“.




Majitelům nejlépe vybavené Pandy, nejstarší Pandy na srazu, Pandy, která přijela z největší dálky, a nejextravagantnější Pandy byly předány ceny. Výtěžek z akce bude použit na rekonstrukci rekreačních prostor pro osoby se zdravotním postižením.

Úspěchy Fiatu Panda

  • První městské auto s pohonem všech kol (1983)
  • První vůz v segmentu malých vozů, který vyhrál anketu Auto roku (2004)
  • První městské auto, které vyjelo až do základního tábora pod Mount Everestem (2004)
  • První sériově vyráběné městské auto poháněné zemním plynem (2006)
  • První vůz ve své třídě s autonomním bržděním do města (2013)

Pand bylo vyrobeno více než 7,5 milionů a společně s Fiatem 500 patří od roku 2003 mezi nejprodávanější auta v Evropě. V prvních čtyřech měsících roku 2018 měly vozy Panda a Fiat 500 společný podíl na trhu ve výši 29,1 %.