Unikátní dieselový VW jde do prodeje. Jeho spotřeba je pod litr nafty na sto

                   

Dieselová auta byla vždy vnímána jako vozy velmi hospodárné. Tento unikátní Volkswagen to jenom potvrzuje. Přitom nejde o žádnou novinku současné doby. I když design by to mohl připomínat. Toto auto bylo poprvé představeno již v roce 2011 na autosalonu v Kataru. A hned dokázalo zaujmout. Nejenom tím, jak stylově vypadá, ale hlavně tím, jak nízkou má spotřebu. Je to pod jeden litr nafty na sto ujetých kilometrů.

Jedinečná hybridní pohonná jednotka

Dnes se s hybridy roztrhl pytel, ale pravdou je, že nejde o technologii úplně novou. Tento Volkswagen XL1 to jenom potvrzuje. Na rozdíl od současné doby však nevyužívá benzinovou, ale naftovou motorizaci. A to konkrétně 0,8litrový dvouválcový turbodiesel. Ten je kombinován s elektromotorem o výkonu 27 koní. A výsledek? Nesmírně hospodárné auto, které si v průměru vezme méně než 1 litr paliva na sto ujetých kilometrů. To jsou hodnoty, které může autu závidět jakýkoliv současný hybrid, včetně variant PHEV.

I přes malý výkon dosahuje skvělých parametrů

Výkon hybridní soustavy, která kombinuje dieselový motor a elektromotor je pouze 69 koní. Zdá se vám to málo? Volkswagen XL1 sází hlavně na kombinaci nízké hmotnosti a aerodynamiky, a tak se ukazuje, že tento výkon plně dostačuje. Díky tomu lze očekávat zrychlení na stovku za 12 sekund a maximální rychlost 160 km/h. Ano, není to žádný trhač asfaltu, ale v porovnání s řadou současných vozidel jde o víceméně stejné parametry. Ale s výraznou přidanou hodnotou v podobě spotřeby

Možnost nákupu v aukci

Model Volkswagen XL1 na silnici jenom tak nepotkáte, jelikož tento nejúspornější dieselový automobil byl vyrobený ve velmi omezené sérii 200 kusů. A nyní jde jeden takový exemplář do prodeje. Konkrétně do aukce, která bude probíhat v rámci NEC Classic Motor Show, která proběhne ve Velké Británii. Auto má najeto jenom 79 mil a je v perfektním stavu. Odhadovanou cenou je částka v rozmezí 50–60 tisíc liber. Není to málo. Ale na druhou stranu se třeba najde někdo, kdo s ním bude jezdit v reálném provozu a úspora nafty které dosáhne bude zárukou toho, že šlo o skvělou investici.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články