Únor byl na rozdíl od současného velmi omezeného března ještě klasickým měsícem, pokud šlo o prodejnosti vozů v Evropě. Jak ukazuje pravidelná zpráva z Jato Dynamics, přinesly únorové prodeje několik velmi zajímavých unikátů, na které se společně podíváme. Než sem tak stane, je třeba uvést několik klíčových faktů. Sem patří třeba informace o tom, že v letošním únoru bylo v Evropě prodáno 1 063 264 aut. Pokud toto číslo porovnáme s únorem 209, je třeba říci, že je to o zhruba 7 procent horší výsledek. A také nejhorší výsledek od února 2015. To se ale ještě nevědělo, co nastane v březnu…

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Některým automobilkám se dařilo

I když můžeme brát únor 2020 jako horší, jsou automobilky, které se mohou zařadit do skupiny těch, které se oproti únoru 2019 dařilo. Sem se rozhodně může zařadit Toyota, která měla nárůst prodejů o 11 procent. V závěsu za ní se umístila Kia s nárůstem 9 procent a dále to byl Seat s nárůstem 8 procent a potom ještě BMW s nárůstem 4 procenta. Byly tu ale i automobilky, kterým se naopak nedařilo. Sem můžeme zařadit Jeep a Suzuki. Letošní únor byl oproti minulému spojený s poklesem o 33 procent.

Jaký vůz v Evropě dominoval?

Pojďme se podívat na to, jaké auto v Evropě v únoru 2020 dominovalo. A nutno říci, že pro mnohé to bude jistě překvapení. Vítězem se stal Renault Clio, kterého se prodalo zhruba 24,9 tisíc kusů. Za ním na druhém místě se umístila dlouhodobá stálice, tedy Volkswagen Golf, kterého se prodalo zhruba 24,7 tisíc kusů. Na místě třetím to byl Peugeot 208 s počtem 20,9 tisíc prodaných vozidel. Právě prodejnost těchto tří je pro někoho celkem zajímavým překvapením, hlavně proto, že jasně dominují Francouzi.

Žebříček nejprodávanějších modelů v Evropě v letošním únoru samozřejmě pokračuje. Na místě čtvrtém se umístil vůz Opel Corsa s počtem 18,4 prodaných modelů a dále to byl Fiat Panda s počtem 17,7 prodaných vozidel.

Jaká automobilka v Evropě dominovala?

Vítěz v segmentu konkrétních vozidel samozřejmě nemusí být zároveň i vítězem v kategorii jednotlivých automobilek. I když se svým vozem byl Volkswagen až na druhém místě, v kategorii automobilek se umístil na pozici první s počtem 119 tisíc prodaných vozidel. Na druhém místě se umístil Peugeot s počtem 76,5 tisíc vozidel. Nejlepší trojici uzavírá Renault, který prodal v únoru 73,5 tisíc nových automobilů.

SUV a crossovery stále táhnou




Jaký segment je stále tím, který dominuje nejvíce? Zde nepřišla žádná změna, protože v celkovém pohledu na únorovou prodejnost to jsou SUV a crossovery, které na nových vozech mají podíl 39 procent. Na pozici druhé jsou vozy B segmentu, které tvoří podíl zhruba dvaceti procent. Na místě třetím jsou potom vozy ze segmentu A, které tvoří podíl 18 procent.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Zvýšení zájmu o alternativní pohony

Letošní únor ukázal také to, že se celkově zvyšuje zájem o alternativní pohyby. Ale hezky popořádku. Začneme naftou, která oproti loňskému únoru zažila pokles až o celých 31 procent. Je to dáno jak tím, že se proti ní brojí, tak samozřejmě tím, že naftových motorů už není u nových vozů až tolik, jako tomu bylo dříve. Nejvíce tedy pochopitelně dominují benzinové motory, které mají podíl 54 procent, což však oproti loňskému únoru znamená pokles o 7 procent.

Co je naopak spojeno s nárůstem zájmu, to jsou alternativní pohony. Když se podíváme na únor roku 2019, tak jejich podíl činil zhruba 6,6 procenta. Letošní únor už je téměř dvojnásobný, jelikož vozy s alternativním pohonem mají podíl 13 procent. Do této kategorie samozřejmě spadají také hybridy, které se pro mnoho lidí začínají stávat celkem dobrou volbou, hlavně pokud se svým vozem často cestují o po městě.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Pokud u vozidel, kde nechybí elektřina, zůstaneme, tak mezi hybridy dominovala Toyota Corolla, na druhém místě to byla Toyota C-HR a na místě třetím Toyota Yaris. U plug-in hybridů je to potom Mitsubishi Outlander PHEV, Kia Niro a Volvo XC60. Když se podíváme ještě do kategorie plnohodnotných elektromobilů, tak největší zájem zaznamenal Renault Zoe, Volkswagen e-Golf a Tesla Model 3.