Už brzy půjde o veterány. To může zvyšovat jejich cenu - AutoŽivě

Už brzy půjde o veterány. To může zvyšovat jejich cenu

                   

Když se řekne veterán, tak si
řada lidí představí i desítky let staré auto. Fakt je ale takový, že aby se
auto stalo veteránem, je třeba splnit jednu z hlavních podmínek, kterou je
stáří vozu minimálně 30 let. A tomuto se za pár let přiblíží celá řada aut. To
se může projevovat na jejich ceně. A tak pokud chcete vlastnit veterána a
klidně na něm v budoucnu i vydělat, podívejte se, na jaké modely směřovat
svou pozornost.




Fiat Bravo / Brava

Třídvéřové nebo pětidvéřové auto
už se může stát velmi brzy veteránem. Na trhu se objevilo poprvé v roce
1995 a hned následující rok získalo titul Auto roku. A i dnes, po tolika letech
velmi dobře vypadá. I když nejslabší motor nabídl jenom 65 koní, ten
nejvýkonnější měl pod kapotou 155 koní, což bylo na tak malé auto něco
skvělého.

Honda Civic VI

Šestá generace známého vozu už má
pomalu ale jistě také nakročeno k tomu, aby se za pár let stala vozem
s označením veterána. I tady je možné vybírat mezí třídvéřovým a
pětidvéřovým provedením v karosářské verzi hatchback. O rok později po
debutu se objevila také varianta combi. Dnes je auto cenově zajímavou volbou,
protože se dá koupi i za pár tisícovek.

Alfa Romeo 146

Jasný stylovka. Vozy Alfa Romeo byly
vždy zárukou skvělého designu a model Alfa Romeo 146 to jenom potvrzuje. Auto
debutovalo před 25 lety a rozhodně umí zaujmout. Co se na něm však nepovedlo,
to měla být vrcholná motorizace, jelikož dvoulitr Twin Spark s výkonem 150
koní se ukázal jako ne příliš dobrý volba.

Peugeot 406

I tady uběhlo 25 let od uvedení
na trh, a tak stačí ještě pár let a Peugeot 406 může být veteránem. Navíc je to
právě Peugeot 406, který se stal tak slavným díky filmu Taxi, kdy brázdil ulice
Marseille. O důvod více, proč se o toto auto zajímat. Ty nejlepší modely měly
pod kapotou třílitrový V6 se skvělým výkonem 207 koní, což rozhodně nebylo
málo.

Renault Mégane

I když se to nezdá, i toto
poměrně známé auto už je na trhu velmi dlouho. Tedy pokud jde o pětidvéřový
hatchback a dvoudvéřové kupé, jelikož čtyřdveřový sedan byl představený až
později. Dnes ještě na silnicích řadu modelů Renault Mégane a jejich majitelé
dost možná ani netuší, že za pár let mohou o svém autě mluvit jinak.

Mercedes-Benz třídy E W210

Nejenom svým designem proslulý Mercedes-Benz
třídy E W210 může být dobrou volbou. Sedan byl poprvé uveden do prodeje
v roce 1996 a o rok později debutovala pětidvéřová combi verze, která
umožnila i přepravu sedmi osob. Jde tak i o velmi praktický vůz. A když je pod
kapotou motor V8, je o důvod více se o něj zajímat. Cena je však poněkud vyšší,
s tím je třeba počítat.

124 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
4/5 (80%) 187 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Desetiletí byly schované, nyní budou historické letouny opět k vidění
Události247.cz
V Česku zemřely za první 3 měsíce desítky tisíc lidí. O polovinu více než je průměr
VědaŽivě.cz
Astronomové zachytili jasně modrý vesmírný úkaz
adbz.cz
Černá plíseň se běžně vyskytuje v řadě domácností, přitom způsobuje závažná chronická onemocnění