Už brzy půjde o veterány. To může zvyšovat jejich cenu

                   

Když se řekne veterán, tak si řada lidí představí i desítky let staré auto. Fakt je ale takový, že aby se auto stalo veteránem, je třeba splnit jednu z hlavních podmínek, kterou je stáří vozu minimálně 30 let. A tomuto se za pár let přiblíží celá řada aut. To se může projevovat na jejich ceně. A tak pokud chcete vlastnit veterána a klidně na něm v budoucnu i vydělat, podívejte se, na jaké modely směřovat svou pozornost.

Fiat Bravo / Brava

Třídvéřové nebo pětidvéřové auto už se může stát velmi brzy veteránem. Na trhu se objevilo poprvé v roce 1995 a hned následující rok získalo titul Auto roku. A i dnes, po tolika letech velmi dobře vypadá. I když nejslabší motor nabídl jenom 65 koní, ten nejvýkonnější měl pod kapotou 155 koní, což bylo na tak malé auto něco skvělého.

Honda Civic VI

Šestá generace známého vozu už má pomalu ale jistě také nakročeno k tomu, aby se za pár let stala vozem s označením veterána. I tady je možné vybírat mezí třídvéřovým a pětidvéřovým provedením v karosářské verzi hatchback. O rok později po debutu se objevila také varianta combi. Dnes je auto cenově zajímavou volbou, protože se dá koupi i za pár tisícovek.

Alfa Romeo 146

Jasný stylovka. Vozy Alfa Romeo byly vždy zárukou skvělého designu a model Alfa Romeo 146 to jenom potvrzuje. Auto debutovalo před 25 lety a rozhodně umí zaujmout. Co se na něm však nepovedlo, to měla být vrcholná motorizace, jelikož dvoulitr Twin Spark s výkonem 150 koní se ukázal jako ne příliš dobrý volba.

Peugeot 406

I tady uběhlo 25 let od uvedení na trh, a tak stačí ještě pár let a Peugeot 406 může být veteránem. Navíc je to právě Peugeot 406, který se stal tak slavným díky filmu Taxi, kdy brázdil ulice Marseille. O důvod více, proč se o toto auto zajímat. Ty nejlepší modely měly pod kapotou třílitrový V6 se skvělým výkonem 207 koní, což rozhodně nebylo málo.

Renault Mégane

I když se to nezdá, i toto poměrně známé auto už je na trhu velmi dlouho. Tedy pokud jde o pětidvéřový hatchback a dvoudvéřové kupé, jelikož čtyřdveřový sedan byl představený až později. Dnes ještě na silnicích řadu modelů Renault Mégane a jejich majitelé dost možná ani netuší, že za pár let mohou o svém autě mluvit jinak.

Mercedes-Benz třídy E W210

Nejenom svým designem proslulý Mercedes-Benz třídy E W210 může být dobrou volbou. Sedan byl poprvé uveden do prodeje v roce 1996 a o rok později debutovala pětidvéřová combi verze, která umožnila i přepravu sedmi osob. Jde tak i o velmi praktický vůz. A když je pod kapotou motor V8, je o důvod více se o něj zajímat. Cena je však poněkud vyšší, s tím je třeba počítat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články