V kolonách se vyplatí zařadit sportovní mód. Prospěje převodovce

                   

Automatické převodovky dnes nejsou ničím nijak výjimečným. Ne každý je ale umí dobře používat. Příkladem jsou kolony. Jízda v nich má přece jenom určitá specifika. Kladem automatických převodovek v kolonách je to, že jízda je pro nás maximálně pohodlná. Není třeba neustále přeřazovat, jelikož o vše se stará naše auto.

Vyplatí se zařadit režim Sport

Některé převodovky jím nedisponují, ale jsou takové, které ano. A právě proto se vyplatí tento režim aktivovat. A je jedno, zda se jedná o sportovní režim stále spojený s automatem, nebo jde o režim, kdy už si řidič řadí sám. V obou případech je dobrou volbou tento režim v koloně aktivovat.

Proč právě sportovní režim?

Vysvětlení je celkem jednoduché. Pokud popojíždíte v koloně, tak dochází k tomu, že převodovka stále řadí. Nejčastěji první a potom druhý rychlostní stupeň. A to stále dokonala, při každém popojetí vašeho vozu. To sice mže být dobré pro spotřebu paliva, ale už to tak neprospívá převodovce. Stačí si spočítat, kolik takových zbytečných přeřazení bude uskutečněno.

Sportovní režim něčemu podobnému v podstatě brání. Pokud je spojený s ručním řazením, můžete zde jedničku podržet podstatně déle, bez nutnosti řadit dvojku. To stejné se děje i při automatickým režimu, kdy se řadí až ve vyšších otáčkách, ke kterým při pozvolné jízdě v koloně nemusí dojít. Auto tak stále jede na jedničku, zbytečně se neřadí a to převodovce pochopitelně prospívá.

Jsou tu i nevýhody?

Ano, jedna nevýhoda tu přece jenom je. Mluvíme o negativu, kterým je to, že při sportovním režimu bude mít vaše auto vyšší spotřebu. Na druhou stranou těch pár desítek korun navíc za benzín nebo naftu je v podstatě nic proti tomu, kolik by vás mohla stát samotná oprava převodovky. Pokud chcete, aby vám sloužila opravdu dlouho, už víte, jak to zajistit. Zařaďte režim Sport kdykoliv se dostanete do kolony, kde jenom pozvolna popojíždíte.

Foto: Pixabay.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články