V zimní sezóně se řidičům vyplatí vozit v autě tubu vteřinového lepidla

                   

Často na zimní silnici čekají řidiče nepříjemná překvapení. Tu a tam praskne čelní sklo nebo se objeví díra v nádržce ostřikovačů nebo dokonce v expanzní nádobce chladicí kapaliny. Problémy jsou to sice drobné, ale nepříjemné. V takové chvíle se hodí vědět, jak rychle odstranit tyto potíže pomocí vteřinového lepidla a jedlé sody.

Nádrže ostřikovačů tečou z nejrůznějších aut. Tato potíž v minulosti pronásledovala řidiče aut východních výrobců, poslední dobou kupodivu trápí různá robustní SUV, zejména kvůli složitosti konstrukce. Podobným onemocněním trpí SsangYong Rexton, protože držák upevnění nádrže na karoserii je vyroben tak nešikovně, že postupně prořízne plast a nádrž kapaliny ostřikovačů začne protékat.

Praskající nádrže ostřikovačů jsou často k vidění i u vozů Audi. Servis obvykle doporučuje vyměnit celý díl, aby se předešlo dalším problémům. Ale nová nádrž stojí asi 1 500 korun. A to bez práce. Mnoho majitelů zejména ojetých aut proto raději volí opravu místo výměny.

iZdroj fotografie: PxHere
Zdroj fotografie: PxHere.com

Opravě se nevyhnete, pokud nepříjemnost nastala na silnici a v blízkosti není žádný servis. Proto, aby se zasekl trhlinu, řidiči a použít kyanoakrylát,“ ve světě “ známý spíše jako vteřinové lepidlo. Ale měl by být použit spolu s hydrogenuhličitanem sodným, tedy s jedlou sodou.

Postup je následující

Nejprve musíte odstranit nádrž. Obtížnost této operace závisí na vlastnostech konstrukce daného vozu. Dále aplikujeme na celou délku trhliny vteřinové lepidlo a potřeme místo sodou.

iZdroj fotografie: PxHere.com

Během několika sekund proběhne proces polymerace a směs ztuhne. Výsledkem je velmi pevná záplata, která trhlinu spolehlivě utěsní. Můžete znovu nalít nemrznoucí směs a pokračovat v jízdě.

Tímto jednoduchým způsobem můžete dokonce zalátat trhlinu na expanzní nádržce. Ale tím pouze získáte čas, abyste dojeli do servisu. Horká chladicí kapalina časem znovu vytvoří díru.

iZdroj fotografie: PxHere.com

A konečně, s lepidlem a sodou můžete zastavit růst praskliny na čelním skle. Je však třeba si uvědomit, že pak se trhlina stává viditelnější a gumy stěračů se budou o výsledný spoj třepit, takže bude gumy stěračů potřeba dříve vyměnit. 

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články