Elektrická parkovací brzda je dnes běžnou výbavou v mnoha automobilech. Nahrazuje tak klasickou ruční brzdu, kterou bylo nutné silou zatáhnout nahoru a potom ji také vrátit dolů. Nyní vše vyřeší jedno tlačítko, kterým se brzda buď aktivuje, nebo deaktivuje.

Co se stane, pokud je brzda aktivována během jízdy?

K čemu parkovací brzda slouží, to je celkem jasné. Užívá se hlavně k zajištění vozidla ve chvíli, kdy je zaparkováno. Co se ale stane, pokud ji aktivujeme během jízdy? Když máme běžnou ruční brzdu, můžeme si užít poměrně dost zábavy. Hlavně když za ni zatáhneme v zatáčce, tak nám auto pošle do smyku.

Jak je to ale v případě, kdy máme v našem voze elektrickou parkovací brzdu? Udělá při zatažení to stejné, tedy zablokuje kola tak jako běžná ruční brzda? Moc lidí zatím nemělo odvahu to vyzkoušet. Ale jeden člověk se přece jenom našel.

Jízda v rychlosti 190 km/h a aktivace elektrické parkovací brzdy




Aby byl test skutečně zajímavý, nejelo se rozhodně nijak pomalu. Když už se má vyzkoušet co se stane, tak ať to má, pokud možno grády. Použitý byl vůz Volkswagen Golf R, se kterým bylo dosaženo rychlosti 190 kilometrů v hodině. Řada lidí má co dělat, aby takovou rychlost vůbec zvládla, ale tady bylo třeba vyzkoušet ještě něco jiného. Bylo třeba aktivovat elektrickou parkovací brzdu. Co se stalo?

Skutečně se aktivuje

Pokud si myslíte, že se v této rychlosti neaktivuje, jste na omylu. I při jízdě udělá její zatažení to, co v případě auta, kde je „ručka“ klasický. Jenom je tu jeden rozdíl. Vše je řízeno elektronicky, a tak se kola vozu nezablokují, ale dojde jenom k intenzivnímu, ale stále bezpečnému brzdění, dokud auto zcela nezastaví. Ostatně video, kde je celý test natočen, vám to jasně potvrdí. A co to znamená? Že když brzdu aktivujete třeba v zatáčce, rozhodně nečekejte zábavnou jízdu smykem, ale jenom trapné zpomalování.