Nové německé kombi s velkým kufrem bude chtít každý. Se spotřebou 2,8 l/100 km dojede z Prahy na Vysočinu za 170 Kč

Spotřeba paliva je u auta ostře sledovaným parametrem, zejména v době, kdy je benzín drahý jak tekuté zlato. Nové kombi jezdí skoro zadarmo.

i Zdroj fotografie: Mercedes
                   

Cena pohonných hmot je tak palčivé téma. Vzhledem k aktuálním cenám benzínu a nafty je cestování autem tak nákladné, že si řada motoristů pečlivě rozmýšlí a plánuje delší cesty. Jakkoli dnes a denně lze registrovat nejrůznější prognózy a zasvěcený vyjádření ekonomů, realita je jasná. Palivo díky konfliktu na Ukrajině zdražilo, a pokud jeho cena klesá, je to o haléře. To, že by se cenová hladina nafty a benzínu měla vrátit na původní úroveň, se zatím neděje. 

Propad cen pohonných hmot nás nečeká

Cena pohonných hmot je u nás na nejvyšší úrovní za velmi dlouhou dobu, v některých regionech nafta a benzín nikdy od Sametové revoluce tak drahé nebyly. Nejhůře je na tom v současnosti Praha, ceny pohonných hmot se blíží 50 Kč za jeden litr u běžného sortimentu paliva. Prémiové typy pohonných hmot pak nabízejí čerpací stanice za částky nad 50 Kč za litr. Řidiči se snaží suplovat nákup vysokooktanových paliv tím, že kupují levný benzín a přidávají aditiva, ale ani to není optimální, a hlavně dlouhodobé řešení.

iZdroj fotografie: Mercedes

Je tady auto s extrémně nízkou spotřebou paliva a nový rekord v dojezdu na elektřinu – německé kombi je na špičkové úrovni, pokud jde o cestovní náklady. Italští novináři otestovali nový Mercedes třídy C s plug-in hybridním pohonem a výsledky jsou fantastické. Kolegové zvolili k testu trasu z Říma do Forli dlouhou 360 kilometrů a jejich C 300e mělo překvapivě nízkou spotřebu paliva, minimalistických 2,8 l/100 km. Přepočteno na současné ceny benzínu to znamená, že s tímto autem stojí cesta dlouhá 100 km 134 Kč.

Mercedesem nebo busem, za jedny peníze

Pro konkrétnější představu a srovnání nákladů lze srovnat s cestou z Prahy do Jihlavy, která je vzdálená asi 100 km. Přesněji 127 km, takže za volantem Mercedesu C 300e vyjde cesta na 170 Kč. Porovnáme-li s průměrnou cenou jízdenky jedné z komerčních společností, pak jsme na 156 Kč za jedno místo v autobusu. Máme zde ani ne desetiprocentní rozdíl, je to 9 %, mezi cestou v pohodlí komfortního soukromého automobilu a sedačkou ve veřejném autobusu s dalšími 44 lidmi.  A to je průměr, dražší lístek stojí 179 Kč.

iZdroj fotografie: Mercedes

Jako alternativní palivo má Mercedes elektřinu. Italští kolegové se vydali na cestu s plně nabitou baterií, akumulátor Mercedesu C 300e má značně vysokou kapacitu, celých 25,4 kWh. To jim umožnilo ujet čistě na elektrický proud 118 km. To je dokonce o 6 km více než deklaruje výrobce, ten říká, že tento Mercedes ujede na elektřinu 112 km. Kombinovaná spotřeba je tabulkových 0,6 l/100 km. Což je obvykle v reálu nedosažitelné, změřených 2,8 l/100 považujeme za skvělý reálný výsledek.

Hybridy mají smysl, nízkou spotřebu a dlouhý dojezd

Podtrženo a sečteno, jde o jeden z nejlepších výsledků na současném trhu. Lepšího výsledku v identickém testu spotřeby dosáhla pouze Toyota Prius s plug-in hybridním pohonem, s výsledem 2,5 l/100 km. Nechala za sebou Hyundai Ioniq se spotřebou 2,9 l/100 km. Kapacity jejich baterií jsou nižší, 8,8, respektive 8,9 kWh, což znamená, že po vybití bude jejich žízeň po benzínu přijde dřív.  Jak si stojí Mercedes Benz C 300e Kombi v porovnání s ostatními hybridy ve srovnatelných třídách a s podobnými typy pohonu? 

iZdroj fotografie: Mercedes

Starší Mercedes E300 s plug-in hybridním pohonem na stejné trase spotřeboval 3,45 l/100 km. Škoda Superb Combi iV si řekla o 4,2 l/100 km a BMW 330e zkonzumovalo na daném úseku rovných 4,75 litrů benzínu. Všechno to jsou samozřejmě velmi zajímavé hodnoty, ale jedinečnost výkonu nového Mercedesu je fascinující. Testovaný Mercedes C300e Kombi měl pohon zadních kol, devítistupňovou automatickou převodovku a výkon 313 koní. Vůz měl dále metalický lak a noční paket, na tamním trhu stál po přepočtu 1,6 milionu Kč.  U nás stojí Mercedes C 300e Kombi od 1,533 milionu Kč.

Mají podle vás hybridy smysl?

Zdroj: motor1
Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články