Najel s Toyotou Corolla do 2. patra rodinného domu. Jeho jednání bylo úmyslné. Proč to udělal?

Některé nehody vypadají na první pohled natolik vážně, že je v podstatě zázrak, když se nikomu nic nestalo. Tím spíš, že to nakonec nehoda ani být nemusela.

i Zdroj fotografie: Policie Pensylvannia
i Zdroj fotografie: Junction Fire Company Pensylvánie
i Zdroj fotografie: Junction Fire Company Pensylvánie
i Zdroj fotografie: Junction Fire Company Pensylvánie
Další 0 fotografie
                   

Až surrealisticky vypadající scéna na naší úvodní fotografii by mohla být jen další variací na téma „jak to dopadne, když nedáváte na silnici pozor a jedete příiš rychle“ (díváte se při jízdě do telefonu, otáčíte se dozadu), případně se jakkoli jinak nevěnujete tomu, čemu se věnovat máte: silničnímu provozu. A co by policie uzavřela na místě, případně za jedno odpoledne a zbytek by byl na pojišťovně. Jenže, policie přišla se šokujícím sdělením: byl to úmysl. A násilný čin. Pojďme se na to podívat společně.

Každé auto se může proměnit v odjištěnou zbraň

Jako napsal list Washington Post, řidič Toyoty Corolly z roku 2006 narazil do ložnice druhého patra domu ve městě Decatur Township v Pensylvánii. Utrpěl přitom zranění, která si vyžádala převoz do nemocnice. Příběh o tom, jak tam auto přistál, je fascinující. Úřady se domnívají, že čin byl úmyslný, což vede k více otázkám než odpovědím. Podle listu The Washington Post byl řidič identifikován jako 20letý Evan Miller z Lewistownu. Není přitom jasné, zda jej obyvatelé domu, do kterého Miller havaroval, znali.

22letý bezmozek v BMW si natáčel svou jízdu na telefon. Zabil přitom mámu ve Fabii, nenarozenou dceru a zmrzačil dva syny

Je také těžké odhadnout rozsah škod, které utrpělo vozidlo a dům. Ze zveřejněných snímků ale jasně vidíme, že ve zdi ložnice v patře domu zeje obří díru – zkrátka protože tou dírou projelo auto. Navíc se zdá, že došlo k rozsáhlému poškození vnějších stěn a byla narušená statika celého domu. Záchranný tým dokonce pomocí kovových trámů zabránil zřícení střechy, protože byl poškozen i vikýř. Další osud domu je nejasný, nicméně média uvedlo, že jej bude možná nakonec nutné sthnout.

iZdroj fotografie: Junction Fire Company Pensylvánie

Postarší Toyota v drsném crash testu nečekaně obstála

Snímky vozu z incidentu odhalují, že přední část japonského vozu byla přirozeně rozdrcena a zůstala k nepoznání. Konstrukce vozidla staré Toyoty však nečekaně dobře odolala deformacím a airbagy odvedly svoji práci, možná i proto řidič přežil jen s lehkým zraněním. Obrázky také odhalují velké promáčkliny na předním blatníku a určitou deformaci střechy vozidla. Přední sklo je pochopitelně zničené. Řidičova strana vozu je zcela zdemolovaná a zadní nárazník chybí.

Jak se Millerovi vlastně povedlo donutit svoji Corollu „vznést se a létat?“

Vysvětlení nabízí Sam Baumgardner, operační důstojník hasičského týmu Junction Fire Company, v rozhovoru pro The Washington Post. Baumgardner tvrdí, že „Miller prorazil plot poblíž pozemku a svah kolem tunelu potom pomohl autu dostat se při nárazu do vzduchu. Zdá se, že vozidlo získalo poměrně dost času na rozjezd, než okázale narazilo do obytného zařízení. Jinými slovy, svah vedoucí okolo domu umožnil vozidlo katapultovat tak, aby přistálo ve druhém patře domu.“

Arogantní blázen v Opelu poslal dvoutunový Land Rover i s dítětem několikrát přes střechu. Kamera ho natočila

Úřady obviňují Millera z několika obvinění, která zahrnují těžké napadení, lehkomyslné ohrožení jiné osoby a další kriminální delikty. V případě odsouzení hrozí dvacetiletému řidiči 5 až 20 let vězení. Ať už byly tedy jeho pohnutky jakékoli a vniknutím svého vozu do čísi ložnice chtěl docílit čehokoli, bude mít možná docela dost času na přemýšlení, jestli to opravdu za to stálo.

Galerie

Další 0 fotografie

Napadlo by vás, že by se mohlo jednatt o úmysl?

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články