Laurin & Klement Voiturette 1905

 

S dřevěným věncem v kombinaci s pěti kovovými paprsky, volant v Laurin & Klement Voiturette odpovídal módě na počátku století. Pokud vás zajímá, na co byla ta páčka uprostřed, šlo o akcelerátor, tedy plynovou páku, kterou se dolovalo co nejvíce výkonu ze sedmi koňských sil dodávaných vodou chlazeným dvouválcem o objemu 1,0 litru. Díky funkci akcelerátoru zabudované do volantu má vozidlo pouze dva pedály: jeden pro spojku a druhý pro brzdu.

Škoda 110 z roku 1925

 

I o 20 let později, měl volant vozu Laurin & Klement 110 / Skoda 110 stále ve svém středu páku, přestože auto už přišlo s plynovým pedálem. K tomuto řešení se přistoupilo, protože v té době bylo pro řidiče obtížné jet po nerovné silnici a udržet nohu na plynovém pedálu. Proč? Kvůli tužším systémům odpružení – právě ty Škodu přinutily ponechat na volantu páku plynu, aby řídila akceleraci, když bylo třeba projet těžším terénem. Mimochodem, auto dosahovalo rychlosti až 80 km / h.

Škoda 860 z roku 1932

Stála jako luxusní auto a volant modelu Škoda 860 měl složitější konfiguraci s dvojicí páček umístěných pod volantem, které řídily světla a směrové signály. Toto technické řešení však mělo krátký život, protože inženýři se u budoucích modelů rozhodli přesunout ovládací prvky na palubní desku. Majestátní model 860 byl impozantní kus auta s osmiválcovým 3,8litrovým motorem s výkonem 60 koňských sil posílaných na zadním kola přes třístupňovou převodovku.

Škoda Superb 4000 z roku 1940

Luxusní 5,7 m dlouhý Superb 4000 (aka typ 919) vypustil zmíněné dvě páčky, aby získal čistší vzhled svého ozdobného volantu, který měl potažený věnec. Vozidlo mělo velký 3,9litrový V8 a stalo se vůbec prvním škodováckým modelem s osmiválcem do V. Je to vzácný kus, kterých byl vyroben pouhý tucet, a kdo ví, kolika z nich se podařilo přežít.

Škoda 1201 Sedan z roku 152

K dispozici byla ve více typech karosérií, včetně lehké dodávky a dokonce i nákladního vozu, Škoda 1201 byla dodávána s jednoduchým dvojitým volantem se zabudovaným klaksonem uprostřed. Tím se Škoda zbavila tlačítka v palubní desce, které bylo montované do vozidel před tím, než společnost chtěla klakson lépe zpřístupnit řidiči jako reakci na zvýšený objemu dopravy.