Volkswagen se rozhodl bojovat o budoucí trh s Teslou. Nevěříme vlastním očím, jaký je jejich plán

Německá automobilka Volkswagen sestavila strategické plány do budoucna. Rozhodla se bojovat o trh s elektromobily se světoznámou Teslou.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Německá automobilka Volkswagen se vydává novou cestou. Zvolila totiž strategii, naplánovanou až do roku 2030. Součástí tohoto plánu je i nová továrna obrovských rozměrů, která by měla vzniknout v Evropě. Volkswagen tak chce bojovat o budoucí trh s automobily, a protože se jako nejpravděpodobnější budoucnost ukazují elektromobily, bude o ni bojovat s nejznámější automobilkou produkující elektromobily – Teslou.

Koncern VW plánuje stavbu několika obřích fabrik na výrobu baterií do elektromobilů

Součástí plánů německé automobilky do budoucna je výstavba až šesti továren na lithium-iontové baterie. Ty budou následně dodávány do elektromobilů, které bude tento výrobce produkovat. S pomocí svých partnerů bude ve výsledku vyrábět přibližně 240 GWh energie každý rok. Nejdříve Volkswagen zveřejnil švédský projekt ve Skelleftea, poté v Salzgitteru v Německu, a nyní je známé další místo realizace velkolepých plánů.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Volkswagen by měl podle plánů udělat ze Španělska strategický pilíř pro svou kampaň elektromobilů

Další zemí, ve které vyrostou obří továrny s logem Volkswagenu, se stane podle dostupných informací Španělsko. Zde se VW zaměří především na výrobu baterií do elektromobilů. Zároveň tím podpoří i výrobu například Seatu Cupra. Společnost by chtěla do konce roku ve spolupráci s tajným partnerem vyrobit až 40 GWh.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Kromě nových továren jsou v plánu také nové modely elektrických vozidel

Německá automobilka v souvislosti s těmito projekty plánuje také vývoj nových elektromobilů. Ty budou moct využívat baterie právě z nově postavených továren ve Španělsku. Podle plánů by k této výrobě mělo dojít v roce 2025, ale celý průběh bude ještě záviset na mnoha faktorech, především tedy na státních dotacích a poptávce.

Zdroj: Volkswagen, MotorTrend

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články