Tesla je ve světě elektromobility velkým pojmem. V budoucnu tomu však může být jinak. Volkswagen poodhalil své ambiciózní plány. V rámci nich chce nejenom konkurovat samotné Tesle, ale ve vývoji elektromobility ji dokonce předstihnout. Zda se mu to podaří, to si musíme počkat.

Ztracené roky mají být dohnány

Volkswagen ztratil ve světě elektromobility několik let. A není jediný. To stejné se dá říci i o řadě jiných automobilek. Zatímco Tesla se rozhodla vsadit právě na elektřinu a investovala vše do vývoje elektromobilů, ostatní automobilky, a Volkswagen nebyl výjimkou, brali elektřinu spíše jenom jako něco okrajového. To se v dnešní době mění a automobilka chce dohánět promarněné roky zběsilým tempem tak, aby se co nejdříve dostala minimálně na úroveň Tesly.

 Dva klíčové parametry

Oblasti, kde má Volkswagen co dohánět, jsou hned dvě. A je si toho vědom. Když bylo oznámeno, že chce Teslu dohonit a také předhonit, tak se zmínilo i to, v čem to má být. Nemluvilo se o kvalitě, jelikož ta je u Volkswagenu dlouhodobě na vysoké úrovni, bez ohledu na to, o jakém voze mluvíme. Mluvilo se o výkonu a také o dojezdu. To jsou dva parametry, které spolu výrazně souvisí a které budou v budoucnu těmi, na které bude zákazník hledět. Bude chtít auto s dostatečným dojezdem a zároveň dobrým výkonem, kdy po sešlápnutí plynu nedojde k tomu, že se dojezd rapidně sníží.

ID jako cesta




Směr německé automobilky je v podstatě nastaven. Jako první to byl model ID.3, který bude doplněný plánovaným crossoverem s označením ID.4. A jistě to nebude konec. Na druhou stranu Tesla si je určité konkurence na starém kontinentu přece jenom vědoma, a tak i proto zde staví jednu ze svých továren, která by zajistila, že vozy Tesla budou pro Evropany dostupnější. A jelikož má v elektromobilitě náskok, má i velkou konkurenční výhodu.