Volkswagen chce vrátit slávu dieselovým motorům. Slibuje o 80 % nižší emise

                   

Zájem o naftové motory rok od roku klesá. Problémem jsou emise které jsou oproti benzinovým motorizacím vyšší. Toto se rozhodl změnit Volkswagen který ohlásil vývoj nové naftové motorizace. Ta má změnit zažité standardy jelikož bude podstatně ekologičtější než tomu bylo dříve. Bude to vést k opětovnému zájmu o naftová auta, nebo přichází automobilka už příliš pozdě?

Volkswagen chce odčinit své podvody

Psal se rok 2015 kdy naplno vypukla aféra Dieselgate která ukázala na nesmyslnost emisních norem a na to, že když automobilka chce, dokáže s emisemi celkem efektivně podvádět. Hlavním strůjcem podvodu byl Volkswagen. Jako by se právě ten nyní snažil tento fail odčinit. A to vývojem nového naftového motoru který bude skutečně ekologický – bez úprav a podvodů.

Pro vozy Passat a Golf

Volkswagen slibuje že nová dieselová motorizace by měla vrátit slávu naftovým motorům. Ty se i nadále pyšní hlavně vysokou spolehlivostí, nízkou spotřebou a dobrými výkony. Nyní se k tomu přidá ještě další plus. Volkswagen slibuje o nového motoru z rodiny EVO snížení emisí o celých 80 procent.  Motorizace má být k dispozici jak u modelu Volkswagen Passat, tak má být dostupná také v nové generaci modelu Volkswagen Golf který bude představený na podzim.

Nové využití AdBlue

To není u naftových motorů žádná novinka, jelikož právě pro snížení emisí se AdBlue používá už nyní. Pokud si koupíte naftové auto tak je třeba počítat s tím, že kromě paliva musíte čas od času doplnit i tuto kapalinu. Volkswagen však uvádí že bude AdBlue využívat jinak než je zvykem. Bude vstřikována do dvou systémů. Ten první se nachází hned za motorem a druhý se bude nacházet v oblasti výfukového potrubí.

Laicky řečeno bude tato močovina vstřikována jak do míst kde jsou teploty výfukových plynů velmi vysoké, tak i do míst kde už jsou podstatně chladnější. Co však Volkswagen už nedodává, to jsou informace jak daný systém ovlivní spotřebu AdBlue a kolik si jí nová technologie motoru vezme oproti klasické koncepci.

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články