Volkswagen chystá elektrickou verzi rodinného sedanu kombi

                   

Automobilka, která ve velkém uspěje na poli rodinných elektromobilů, bude mít v nadcházejících letech obrovskou konkurenční výhodu. Tohle si moc dobře uvědomují nejen investoři, kteří houfně skupují akcie americké Tesly, ale také management koncernu Volkswagen. Německá firma proto na mezinárodním autosalonu v Las Vegas, tedy de facto právě na půdě Tesly, představila nový koncept sedanu kombi s elektromotorem pod kapotou.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Baterie pod sedadly

Podobně jako u jiných modelů koncernu Volkswagen má i tento prototyp baterie s celkovou kapacitou 82 kWh umístěné pod sedadly, aby zbytečně nezmenšovaly zavazadlový prostor. Automobilka si totiž moc dobře uvědomuje, že prostornost je pro segment rodinných vozů jeden z nejdůležitějších faktorů. Chytré umístění baterií umožňuje platforma MEB, kterou Volkswagen pro elektromobily svého koncernu vyvinul už před dvěma lety.

Nezvykle výkonný elektromotor

Volkswagen se za svou novinku rozhodně nemusí stydět. S dojezdem na jedno nabití bezmála 600 kilometrů patří ve své třídě k vytrvalcům. Výkon 275 koní je přitom velmi slušný. Milovníky rychlé jízdy asi bude mrzet elektronicky omezená maximální rychlost na 175 km/h, nicméně rodinné vozy tohoto typu stejně nejsou určeny k lámání rychlostních rekordů. Zrychlení auta z nuly na sto za 5,4 vteřiny ovšem napovídá, že nový Volkswagen bude mít slušný odpich.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Plně digitální auto

Interiér vozu je futuristicky zpracovaný a plně digitální. Důležité informace jsou promítány na čelní sklo tak, aby se zdálo, že jsou namalované na vozovce několik metrů před autem. Na palubní desce zůstává jen malý displej se základními informacemi, jako jsou aktuální rychlost a stav baterie. Kromě toho je zde ještě velký, skoro šestnáctipalcový dotykový displej. Ten může sloužit jako navigace, multimediální zábavní systém pro spolujezdce či ovladač pokročilých funkcí auta.

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články