Volkswagen obnovil výrobu jednoho z nejlepších modelů. Vypadá úžasně, Škodovce nesahá ani po paty

Máme smůlu, tohle auto je jen pro vyvolené, a to my nejsme. Kdo bude chtít ukazovat blahobyt, nepochodí, je tady „jenom“ verze kombi.

i Zdroj fotografie: Motor1
                   

Je to už v podstatě ohraná a zřejmá věc. Evropané nechtějí sedany, o ty není na starém kontinentě zájem. Dříve to bylo jinak, ale mohlo se jednat jen a pouze o nevalnou nabídku komunistického trhu. Škoda 105, Dacia, Moskvič, to všechno byly sedany. Samozřejmě existovaly pro určité modely a značky i kombíky, ale těch nebylo tolik. Za třicet let od sametové revoluce se ale trh změnil a změnilo se i nákupní chování veřejnosti.

Kombi je lepší, jakkoli na druhém konci světa nesouhlasí

Dnes lidé chtějí buď kombi, nebo ještě lépe SUV. Popřípadě MVW nebo nějaký hybrid. A tím teď není myšlen ekologický pohon, ale mezitřídní kříženec. Z důvodu klesající poptávky po čtyřdveřové karoserii přestala řada značek pro Evropu vyrábět modely s karoserií sedan. Existují ale trhy, kde jsou sedany stále populární. Například na Balkáně, v Turecku, v Asii. Tam jde o ukázku blahobytu a luxusu.

iZdroj fotografie: Motor1

Třeba Volkswagen zcela logicky reagoval na klesající zájem o klasické sedany tím, že devátou generaci modelu Passat prodává v Evropě výhradně jako kombi. Nicméně v Číně, kde jsou sedany stále oblíbené, Volkswagen nabízí sedan Magotan. Co má společného Magotan s Passatem? Do určité míry lze Magotan vážně považovat za čínskou verzi evropského Passatu sedan. Jistě, ačkoli skutečně ten v nové generaci neexistuje.

EU nechává automobilky v nejistotě. Radikální plán na zrušení spalovacích motorů může přinést velké problémy

Z technického hlediska má nový Magotan k nejnovějšímu provedení německého bestselleru relativně blízko. Využívá platformu MQB evo stejně jako devátá generace evropského Passatu a nová Škoda Superb. Mimochodem k českému vozu má Magotan možná ještě blíž. Oproti tomu, vyjma identického rozvoru, je Magotan ve všech ohledech větší. Jeho délka je 4 990 mm, na šířku má 1 854 mm a výška je 1 487 mm.

Je to Superb, nebo ne? Pod kapotou je podobná technika

Nejvíce se novinka určená čínskému trhu liší v čelních partiích. Pravda, ty jsou sice nepřehlédnutelné a originální, nicméně mnoho obdivu asi nesklidí. Na poměrně oblou karoserii byly totiž až příliš hrubě a násilně „nalepeny“ ostré linie a hrany. Pod světlým lakem to ještě jde, v tmavém provedení je auto vyloženě ošklivé. A to říkám s ohledem na to, že vzhled je subjektivní záležitostí. Designově tak čínský Magotan působí na rozdíl od evropského Passatu ostřeji, až agresivně.

V interiéru překvapí nový prvek, který má premiéru u značky Volkswagen – displej pro spolujezdce. Pro cestující na sedadle smrti u luxusních značek nic nového. Ale tady a teď jde o první, pokud se nepletu, použití u VW. Dá se očekávat, že později se tento „kus“ výbavy objeví i v evropských modelech. Číňané mají ale přednost. Co se týče pohonných jednotek, Magotan bude nabízen s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI. Benzínový motor nabídne Asiatům výkon 162 kW. V nabídce bude zřejmě i menší agregát, Magotan pojede i s 1,5litrovým motorem o výkonu 118 kW.

iZdroj fotografie: Motor1

Kdy se dozvíme víc? Zřejmě už za pár dnů či týdnů, na autosalonu v Pekingu. Jisté jsou pak dvě věci. Auto má být určeno mladým řidičům, a jako takové bude levné. Lze spekulovat o ceně v přepočtu 600 000 Kč. To je částka, o které se nám v Evropě může jenom zdát. Za to se dá u nás koupit slušně vybavená Fabia s příslušenstvím. A neptejte se proč, odpověď je jednoduchá. Jsme ochotni platit víc. Druhou „jistou“ věcí je, že se Magotan alias čínský Passat sedan oficiálně nedostane do evropského prodeje. Přestože tuning na něj v rámci lokální nabídky podle rychlého googlení sehnat lze. 

Koupili byste VW Passat sedan?

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články