Volkswagen představil zcela nový motor. Změnil kurz trhu elektromobilů, EU se může jít vycpat

Elektrické pohonné jednotky nejsou tak zajímavé jako spalovací motory. Nikdo dnes už neřeší, co má elektromobil pod kapotou.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Doba, kdy milovníci automobilismu čekali netrpělivě se zvědavostí na nové motory v oblíbených modelech, už je dávno pryč. Dneska už nikdo neřeší, jestli čtyřválec přeplňovaný turbem udělí japonskému sedanu 280 nebo 300 koní. Anebo zda bude mít německý hatchback jadrný pětiválec s třaskavým výkonem. V tomto ohledu je automobilismus mrtvý. Nebo minimálně vykastrovaný.

Proč se těšit na motor, který nemá zvuk, charisma, styl?

Volkswagen se pochlubil zcela novým motorem, který poprvé zamíří pod kapotu Passatu příští generace. Pravděpodobně to mimo odbornou veřejnost nikdo nezaznamenal. Agregát má některá zajímavá řešení, i když ta nejsou nikterak převratná. Kritici mohou namítnout, že existují i pět let staré pohonné jednotky, které mají lepší výkon. Zatímco u spalovacích aut byly motory důležitým systémem pohonné soustavy, u elektromobilů hrají spíše vedlejší roli.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Dojezd a dynamika závisí především na baterii. Volkswagen představil nový motor s názvem APP550, tento agregát má zamířit do elektrického sedanu ID.7. Tedy nástupce legendárního Passatu. Motor generuje 286 koní a má točivý moment 550 Nm. To nejsou nezajímavá čísla. Ale ani to není nic převratného. Tesla už v roce 2018 měla agregát naladěný na 287 koní a 450 Nm. Po pěti letech má Volkswagen jen vyšší točivý moment, za což může použití mnohem silnějšího magnetu a zesílených pouzder. Důvod k radosti a bití se do prsou není.

Internet je plný ód na elektromobil schopný jako spalovací auto

Německý výrobce uvádí vyšší výkon, za kterým stojí vylepšení chladicího systému. Už nepoužívá elektricky poháněné olejové čerpadlo, které sloužilo k rozptýlení energie potřebné k překonání delších vzdáleností. Místo toho je zde unikátní okruh, kde samotné chlazení probíhá přes ozubená kola převodovky a speciálně vyvinuté komponenty pro zajištění distribuce oleje.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nový agregát je napojen na baterie s využitelnou kapacitou 77 a 86 kWh, což odpovídá přibližně dvacetilitrové nádrži na naftu. ID.7 se začne prodávat někdy na podzim letošního roku. Ceny zatím nejsou známy. Ale ID.5 stojí 1 475 900 Kč a očekávat, že ID.7 bude levnější, nelze. Přichází důstojný nástupce Passatu, který vydrží ve výrobě, tak jako legenda, alespoň padesát let? To ukáže až čas.

Jak vnímáte nové elektromotory vy?

Zdroj: Volkswagen
Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články