Nové předpisy pro měření spotřeby a emisí, tzv. celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla ukázal, že mnoho automobilů má daleko vyšší spotřebu paliva a emise. Volkswagen tak musel na různých pronajatých prostorech zaparkovat tisíce vozů, než najde řešení, co s nimi udělá. Volkswagen si tak musel pronajmout tisíce parkovacích míst pro uskladnění aut, která zatím nemůže legálně prodávat.

Celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla (WLTP), který nahradil v podstatě zbytečný Nový evropský jízdní cyklus (NEDC), ovlivnil emise a spotřebu paliva v mnoha nových automobilech do té míry, že mnoho z nich nemůže být legálně prodáno, dokud nebudou modifikovány nebo znovu certifikovány. První obětí už byly hothatche s motorem EA888 koncernu VW Group, které musely obětovat část výkonu, aby splnily nové předpisy, a některé z nich se vrátily na úroveň výkonu, kterou měly modely o několik generací starší.

Ale zatímco pokračuje hledání řešení pro nutné úpravy, výrobní linky stále chrlí další a další nová auta, která je potřeba někde na čas odložit. Společnost VW si údajně pronajala řadu vícepodlažních parkovišť a mluví o se také tom, že využívá také stále ještě nedokončené letiště v berlínském Brandenburgu, které, jak si asi dovedete představit, má spoustu místa, které se právě teď nevyužívá.

Volkswagen také na část týdne zavírá některé továrny, aby se zpomalila současná nadměrná výroba neprodejných automobilů. Hlavní závod ve Wolfsburgu bude v srpnu a září zavírat na jeden nebo dva dny týdně. Továrna ve Zwickau, která vyrábí součásti pro Golf, a závod v Emdenu, kde se kompletují Passaty, také zredukují provozní dobu.