Čas na změny

Poslední, nejsilnější verzi Passat si mohou zákazníci zakoupit už od roku 2014. Svého času se stal průlomovým průkopníkem v implementovaných technologiích mainstreamových modelech VW Group, kdy mu byl dán do vínku například digitální přístrojový štítek, který se třeba u Seatu nebo Škodovky začal instalovat až v současné době. Navíc se od Passatu nejedna automobilka inspirovala jak výkonnou motorizací, tak designovými prvky či detaily interiéru. Teď však vůdce smečky volkswagenové stáje dohnaly emisní limity a to přineslo stáhnutí nejvýkonnějších verzí z prodeje a následné změny v nabídce agregátů.

Pro český trh byl z nabídky vyškrtnut agregát 2.0 TSI s výkonem 206 kW, poháněný výhradně automatickou šestistupňovou převodovkou DQ250 pro přenos maximálně 350 N.m a pohonem všech kol 4Motion. Podle německé automobilky Volkswagen stojí za změny v ceníku snaha o snížení emisí. Stejný motor pohání také model Arteon, s motorem 2.0 TSI/206 kW, ten ale v nabídce zůstává zřejmě kvůli použití sedmistupňové převodovky DQ381 pro přenos 420 N.m, která údajně dokáže ve srovnání s převodovkou DQ250 ušetřit až 10 gramů emisí CO2 na kilometr.

Změna faceliftu přinese nové motorizace

Představení faceliftu nejsilnější verze Passatu se plánuje na začátek příštího roku, se kterým by zároveň měla proběhnout i změna motorizace. Podle automobilky by se pod kapotou měl objevit čtyřválec 2.0 TSI/200 kW s Millerovým cyklem, spojený s převodovkou DQ381. Do této doby se bude prodávat pouze čtyřválec 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW. Podobně proběhne změna u nové Škody Superb, která v průběhu letošního roku zaznamená implementaci motoru 2.0 TSI/200 kW