Volvo svolává přes dva miliony aut. Objevil se problém s pásy

                   

Volvo, to je symbol kvality, spolehlivosti a hlavně bezpečnosti. Byla to právě tato automobilka, která začala jako jedna z prvních vyvíjet a následně prosazovat bezpečnostní pásy v autech. A právě ty se po mnoha letech ukázaly jako strůjce problémů. A tak Volvo čeká jedna z největších svolávacích akcí v historii automobilky, kterou aktuálně vlastní koncern Geely.

Jeden obyčejný kabel

Co je tedy důvodem k takto masivní svolávací akci, která by se měla týkat zhruba 2,2 milionů vozů Volvo po celém světě? Jsou to bezpečnostní pásy, konkrétně jedna v podstatě drobná část, a to ocelový kabel, který je prvkem u upevnění pásů na předních sedadlech.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Právě ten může být vlivem času opotřebován a tak se stává nejslabším a tedy nejrizikovějším prvkem u věci, která jsou bezpečností pásy. Tedy u věci, která má zachraňovat životy a mírnit následky nehod. To je hlavní důvod, proč se Volvo rozhodlo uskutečnit celkem masivní svolávací akci.

Je to preventivní

Unikátní na celém postupu Volva je také to, že jde o akci víceméně preventivní. Samotná automobilka sama vyhodnotila, že by tento prvek mohl být rizikový a sama se rozhodla pro kontrolu a případnou opravu. Nejde tak o následek žádných konkrétních problémů, jak tomu u řady jiných svolávacích akcí bývá. Podle dostupných informací skutečně nikdy nemělo dojít k tomu, že by právě opotřebovanost tohoto prvku měla vliv na fatální následky dopravní nehody. Jak se ukazuje, Volvu záleží na tom, aby bylo stále vnímáno jako bezpečný výrobce aut a tak v tomto směru myslí i na prevenci.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

O jaké modely jde?

Dle dostupných dat se preventivní svolávací akce má týkat hned několika modelů značky Volvo. Konkrétně se jedná o vozy Volvo S60, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, XC70 a S80. Nutno dodat, že jde pouze o modely z let od roku 2006 do roku 2019. Jak již bylo uvedeno, jde spíše o preventivní akci a tak by se majitelé dotčených modelů zatím neměli ničeho obávat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články