Volvo názorně ukázalo, proč zavedlo omezovač rychlosti na 180 km/h

                   

Společnost Volvo sdílela na sociálních sítích video, kde s odkazem na svou historii vysvětluje důvody, proč značka představila omezovač rychlosti na 180 km/h. Video odkazuje na minulost, kdy byla společnost Volvo kdysi kritizována za „porušování lidských práv“, když zavedla tříbodové bezpečnostní pásy. Je to vynález, který se po mnoha letech ukázal jako jeden z nejdůležitějších v oblasti záchrany životů při dopravní nehodě.

Bez bezpečnostních pásů by další vývoj automobilů v této oblasti nebyl možný, protože jádrem problému jsou lidé. Dokud existuje „setrvačná hmota“ uprostřed rychle jedoucího vozidla narážejícího na překážku, pak nic jiného, žádný jiný systém, nepomůže.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik

Když bylo v oblasti bezpečnosti dosaženo už mnohé, Volvo podniká další krok – zavádí omezovač rychlosti na 180 km / h u všech prodávaných automobilů. Toto zařízení se objeví na všech modelech od modelového roku 2021.

Právě nadměrná rychlost je příčinou tragických událostí, a rychlost nad 180 km / h dává špatnou šanci na přežití. Zde je příklad, jak společnost Volvo porovnává tento krok s historií bezpečnostních pásů.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Volvo tiskové podklady

Samozřejmě se objeví spousta lidí, kteří se s rychlostí 180 km / h nespokojí. Již se objevují tuneři, kteří se postarají o odstranění omezovačů. Kritika omezovačů rychlosti se objevila hned poté, co Volvo svůj záměr oznámilo, což – pravděpodobně – bylo inspirací pro vytvoření výše uvedeného videa.

Již několik desítek let přitom existují i jiné automobilové značky, které montují omezovače rychlosti, a stěží někdo kritizuje BMW nebo Audi za omezovače na 250 km/h. Rychlost 180 km/h je přitom stále poměrně vysoká, a to i na dálnici, zejména na české. Ve skutečnosti má takový omezovač přesně stejný smysl jako ten do 250 km / h. Ale pokud byste měli narazit do bariéry, jiného vozidla nebo stromu, patrně pojedete raději 180 km/h, a ne 180.

https://youtu.be/r__E_xT9ijM
Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články