Znáte vtipné varianty zkratky FIAT? Když jednu z nich poprvé uslyšeli v Německu, vybuchli smíchy

Názvy značek automobilů často poukazují na místo výroby, vzniku nebo jméno zakladatele. Nesmíme však zapomenout na lidskou tvořivost.

i Zdroj fotografie: FIAT
                   

První verze loga FIAT pochází někdy z roku 1904 a v latině by se dalo přeložit jako biblické „budiž“. Původní význam v italštině je Fabbrica Italiana di Avto mobili Torino. Jenže stejně jako u mnoha jiných značek vozidel budou nejspíš rozšířenější ty vtipnější verze. Jednou z nich je Fix It Again Tony (Oprav to znovu, Tony). A FIAT samozřejmě není jediná firma, kterou si lidská společnost po celém světě vzala na paškál.

Karavan a další vůz

Jenže před dalším rozborem FIATU stojí za pozornost KIA nebo BMW. Jihokorejská KIA si například v Polsku vysloužila význam „Kup Inne Auto“ tedy „kup si jiné auto“. BMW se dá přeložit jako „venkovský karavan pro mladé“. Proč pravé ocenění FIATu je ovšem potřeba zavítat do Německa a samozřejmě zůstává otázkou, nakolik jsou tato humorná označení pravdivá. V Německu se totiž ujal FIAT jako „Fehler In Allen Teilen“.

iZdroj fotografie: Pixabay

Česky to znamená „defekt v každé části“ a technické zprávy vozidel to bohužel podporují. Tyto rozpory ukazují, že poslední generace Fiatu Punto je jeden z nejhorších vozů. Aspoň co se týče četnosti poruchovosti u levných aut určených hlavně pro pohyb ve městě. I takové zprávy je ale potřeba brát s rezervou. Mnoho řidičů Punta nemuselo kromě běžné údržby a výměny oleje provádět naprosto nic dalšího.

Odkud se to vzalo

Jenže vtipné výklady se odněkud vzít musely, ne? Pravdou je, že například italská vozidla zrovna neproslula svou spolehlivostí. Něco se Italům podařilo na výbornou, v dalších ohledech zase kategoricky selhávají. Nutno ale přiznat, že v případě Fiatu jsou nové díly směšně levné a to samé platí pro opravy. Lacině pořízený vůz zkrátka bude mít nějaké trvalé mouchy, nemůže být dokonalý ve všech ohledech.

iZdroj fotografie: Pixabay

V motorismu jako všude jinde zkrátka platí něco za něco. Při koupi levného vozu je třeba počítat s poruchovostí. Luxusní značky se vám třeba neporouchají, jenže náhradní díly můžete marně hledat půl roku. Technika musí chtě nechtě respektovat fyzikální zákony a to se odráží i v cenových hladinách. Kdoví, třeba budou za pár let zkratky jednotlivých výrobců vyloženy zase nějak jinak. Inspirace bude nepochybně stále dostatek.

Zdroj: Motor1

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články