DMK Motoring vytunil ve spolupráci s BBM Motorsportem „Golfa“ první generace. Legendě vyráběné od roku 1974 pořádně přidali na výkonu, který mu můžou závidět i mnohé dnešní supersporty. Volkswagen Golf 1. generace má teď výkon stěží uvěřitelných 600 kW (815 koní), i když to na něm není poznat. Veterán se tváří jako sériový kus, což podporuje i standardní logo „diesel“ na mřížce chladiče, a „GTD“ na pátých dveřích. Podívejte se, jak řádí na okruhu.

VW Golf je auto, které dalo název své třídě

Model VW Golf si drží status nejprodávanějšího vozu v Evropě; zcela logicky je tedy i nejprodávanějším modelem mateřské automobilky. Jako její nejslavnější zástupce se stal symbolem nižší střední třídy – což už u nejnovějšího modelu neplatí, ale pořád má co nabídnout. V německy mluvících zemích se tomuto segmentu vozů dokonce přezdívá „Golf-Klasse“, tedy třída Golfu.

Tahle přestavba ale vybočuje z proudu

Přestavěný Golf 1. generace se svým vrstevníkům pořádně vymyká, pod kapotou má 16V 2litrový čtyřválec s turbodmychadlem Garrett GTC24; agregát zajišťuje pohon 4×4. Při zběžném pohledu opravdu vypadá jako sériový kus s trochu vypouklými blatníky, tuningovou koncovkou výfuku, a většími koly. Kromě těchto úprav se skutečně jeví jako standardní výroba podobná desítkám mírně poupravených Golfů, jež dnes a denně potkáváte na silnicích.

Volkswagen Golf 600 kW

S výkonem motoru 600 kW je akcelerace z 0 na 100 km/h otázkou necelých 4 sekund. No nezní to impozantně? Jen pro srovnání: výkon sportovní modifikace Golfu prodávaného od roku 1976 s označením GTI měl ve své době úctyhodných 81 kW (110 koní), zatímco standardní modely se pohybovaly mezi 37 kW (50 koní) a 51 kW (70 koňmi).

Mohlo by vás zajímat: VW po roce 2026 končí s vývojem spalovacích motorů

Všechno muselo pryč, zůstala jen sedačka

Místem, kde musely proběhnout masivní úpravy je, kromě motoru také interiér auta. Byly odmontovány zadní sedačky a přidán závodní bezpečnostní rám. Dveřní výplně musely být z důvodu optimalizace hmotnosti vozu zeslabeny. Osminásobně navýšit výkon motoru bez posílení bezpečnostních prvků a odlehčení karoserie prostě není možné. Interiéru dominuje kromě masivního rámu i sportovní volant a modifikovaná přístrojová deska osazená několika digitálními displeji. Tahle přestavba působí vskutku povedeně, i když se dá říct, že z původního Golfu zbylo úplné minimum.

Přestavba nebyla levná, ale prý za to stála

Přeměna Golfu 1. generace ve Sleepera (tzv. tichý zabiják) s nadupaným motorem stála dle vyjádření BBM Motorsportu téměř 2 miliony Kč. Za tuhle sumu byste si mohli koupit třeba nový BMW M3 Sedan. Ale kluky to prostě baví, a dokud jsou peníze, budeme mít i tyhle dechberoucí přestavby.

Volkswagen Golf 600 kW motor

Motor s 600 kW je masakr, ale na konkurenci nestačil

I přes obrovskou investici a rozsáhlé přestavby se DMK Motoringu a BBM Motorsportu nepovedlo dosáhnout výkonů, které umí u stejných aut vykouzlit konkurence. Například Boba Motoring (německá firma zabývající se sportovními úpravami aut) dokázala do Golfu II. generace dostat 777 kW (1056 koní), a zůstává tak špičkou v oboru. Neznamená to ale, že by tento krasavec zůstal upozaděn. Jeho jízdní vlastnosti jsou natolik vynikající, že se směle může rovnat s nejrychlejšími auty na této planetě.