Redaktoři renomovaného dánského automobilového magazínu vybírali kvalitní ojetá auta s cenovkou pod 120 tisíc dánských korun, tedy zhruba 400 tisíc korun českých. Hlavním kritériem bylo, že se na každém autě musel shodnout celý redakční tým časopisu. Vždy pochopitelně záleží na stavu konkrétního vozu, ale u těchto tří modelů byste rozhodně neměli šlápnout vedle ani vy, pokud budou prodávané prvním majitelem a prokazatelně nebourané.

Volvo 850 T5-R

Prvním tipem dánské redakce je švédský trezor na kolech, model Volvo 850 T5-R. Tohle auto se sice vyrábělo před pětadvaceti lety, ale čas jen dokazuje, jak perfektní práci umí Volvo odvést. Stejně jako ostatní modely z dílny Volva, i tento klade důraz především na bezpečnost a pohodlí posádky, což dělá z Volva 850 T5-R perfektní rodinný vůz. Při dobré údržbě vám bude sloužit ještě dalších dvacet let.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Nevýhodou Volva 850 TR je poněkud menší zrychlení. Z nuly na sto se tohle Volvo rozjede za 7 vteřin. Ne snad proto, že by motor, který má pod kapotou, nebyl dostatečně výkonný. Naopak, v závislosti na konkrétním modelu má motor výkon až 240 koní. Hlavním důvodem je, že je auto těžší než jiné vozy ve stejné třídě, což je jistá daň za všechny bezpečnostní prvky, kterým je toto Volvo vybaveno.

Pátá generace VW Golf GTI

Pro Golf páté generace má redakce Bil Magasinet dlouhodobě slabost, a nejen ona. Tenhle model sesbíral ocenění prakticky všude, kde s ním Volkswagen vstoupil na trh. Zdání v tomto případě klame, maličký Golf sice vypadá jako městské vozítko, ale ve variantě GTI se skrývá motor o výkonu 200 koňských sil, se kterým se hravě můžete prohánět po dálnici rychlostí lehce přes 200 km/h. Pochopitelně v Německu, kde na dálnicích není omezená rychlost, a kde takovou jízdu stav vozovky umožňuje. Tento Golf má navíc i ve vysoké rychlosti skvělé jízdní vlastnosti.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com



Jedinou drobnou nevýhodou Golfů páté generace je jejich náchylnost ke rzi, zejména pokud neparkují v garáži. V domovském Německu se s těmito potížemi příliš nepotýkají, ale ve Skandinávii či Dánsku, kde je podnebí o poznání vlhčí, tohle může být problém. V České republice jsme na tom podobně jako Němci, i tak byste ovšem rez neměli podceňovat, máte-li VW Golf.

Ford Puma

Malý crossover z dílny Fordu je nejmladším modelem na seznamu redaktorů dánského časopisu. Hlavní důvod vás možná překvapí – redaktoři mají slabost pro zvuk motoru tohoto modelu. Ten si libuje ve vysokých otáčkách – nejlepší výkon má mezi 5 500 a 7 000 ot/min. Ford Puma má snižený podvozek a větší rozchod kol než o generaci starší Ford Fiesta, takže se může pochlubit skvělými jízdními vlastnostmi. I tento Ford však může být náchylný na rez.

Pokud je váš rozpočet zhruba poloviční, mohly by vás oslovit tyto vozy:

  • Kia Rio
  • Peugeot 208
  • Suzuki Swift
  • Kia Cee´d SW
  • Kia Sportage