Vybíráme levnou a spolehlivou ojetinu s výkonným naftovým motorem

                   

Pokud používáte vaše auto k dlouhým jízdám a ne k popojíždění do práce a z práce, pravděpodobně oceníte výhody naftového motoru. Dieselová auta mají bohužel o něco vyšší pořizovací cenu než benzinové modely, a tak se vyplatí vybírat spíše mezi ojetými než mezi novými vozy. Dnes vám představíme tři spolehlivé modely, jejichž nákupem rozhodně neprohloupíte.

Mercedes Třída C320 CDI (W204)

O generaci starší modely W203 se mezi motoristy těšily velké oblibě, ale generace W204 svého staršího sourozence ještě předčila. Třílitrový šestiválec s výkonem 224 koní je sice poněkud hlučnější, posádka vozu jej ovšem díky kvalitní zvukové izolaci téměř neslyší. Sedmistupňová automatická převodovka šlape jako hodiny a spotřeba kolem 8 litrů na 100 kilometrů je u podobného auta více než přijatelná. Drobnou vadou na kráse je, že motor se může při špatné údržbě zadírat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

BMW 330d E46

Takhle klasika z dílny BMW nemůže na našem seznamu chybět. Třílitrový motor, který tenhle Bavorák pohání, má pověst precizního a nezničitelného stoje. Jedinou slabinou jsou klapky v sacím potrubí, které lze jednoduše vyměnit za nové. Nejlépe se osvědčily modely vyráběné mezi lety 2004 a 2010. Ty mají výkon 204 koní a spotřebu kolem 8 litrů na sto kilometrů. Rychlostní rekordy sice s tímto BMW lámat nebudete, ale hravě s ním najezdíte i statisíce kilometrů.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Citroën C5 II 3,0 HDI

Citroën se podobně jako jiné francouzské automobilky na dieselová auta se silnými motory nezaměřuje, tentokrát ale udělal výjimku a na trh poslal velmi zajímavý výkonný třílitr. Auto má pod kapotou 240 koní, a přesto je relativně úsporné – na překonání stokilometrové vzdálenosti potřebuje jen 8 litrů nafty. Jen pozor na klikovou hřídel, která je podle statistik autoservisů velkou slabinou jinak spolehlivého auta. S dobrým servisem vám ale bude tento Citroën sloužit ještě dlouhá léta.

Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články