Automobilky často sází na (ne)reálnou spotřebu

Každý výrobce udává nízkou spotřebu. Ta se ale během jízdy rapidně navyšuje, a abychom se dostali na udávaný průměr, musíme jezdit s hodně lehkou nohou. Nebaví vás pořád sledovat otáčkoměr, aktuální spotřebu a už vůbec ne stále jezdit k benzince? Pak si pořiďte konečně úsporné auto, které bude mít kromě nízké spotřeby také dynamickou jízdu.

Aktuální seznam vozů byl testovaný německým Auto Bildem, který vozy testoval podle parametrů reálného provozu na svém silničním „okruhu.“ Proto jsou udávané hodnoty mnohem reálnější, než v uměle vytvořených podmínkách automobilek.

Nejúspornější mini (městské) vozy

Abyste získaly úsporný a přitom malý vůz, nemusíte nutně volit dieselový agregát, který se ani do tohoto typu vozu moc nehodí. Jak jsou na tom nejmenší prodávané vozy?

Oblíbené mladoboleslavské Citigo má papírovou spotřebu 4,1 litru na sto kilometrů a to ve verzi Green tec. Reálná spotřeba je 4,4 litru.

Designovka Peugeotu s číslem 108 s motorem VTI má papírovou spotřebu 3,8 litru na sto kilometrů, reálná spotřeba je pak 4,6 litru.

Retro vůz Fiat 500C s motorem 1,3 Multijet slibuje spotřebu 3,9 litru, reálně však ukazuje 4,6 litru na sto kilometrů.

Nejúspornější městský vůz by měl být (teda alespoň papírově) Suzuki Celerio se svým litrovým motorem. Ten udává v papírech spotřebu 3,6 litru, ve skutečnosti pak spotřebuje 5,4 litru na sto kilometrů.

Nejúspornější malé vozy

Malé vozy mají oproti mini vozům většinou silnější motor. Větší výkon nemusí nutně znamenat větší výdaje, pokud se budete řídit naším doporučením.




Designově povedená Fiesta od Fordu má pod kapotou 95 koní, které si berou podle výrobce 3,6 litru na sto kilometrů. Ani reálná spotřeba není špatná se svými 4,6 litry na sto kilometrů.

Tolik oblíbené Polo od koncernu Volkswagen má v papírech udávaných 4,7 litrů na sto kilometrů. Motor poháněný devadesáti koňmi spořádá 5,2 litru na sto kilometrů.

Nissan Micra s motorem 1,2 DIG-D poháněná 98 koňmi má reálnou spotřebu 5,7 litru namísto výrobcem udávaných 4,3 litru. Stejnou hodnotu udává i Peugeot 208 s motorem 68 VTI, poháněný osmašedesáti koňmi.

Nejúspornější nižší střední třída

Nižší střední třída je v českých domácnostech velmi oblíbená zvláště u lidí, kteří jsou sami. Hojně jsou používané také jako druhé auto pro rozvoz dětí do školky, do školy a pro cesty na nákup a do práce.

Oblíbený Volkswagen Golf s motorem Variant o objemu dva litry, poháněný 150 koňmi udává oproti 4,2 litru, reálnou spotřebu 5,0 litru na sto kilometrů.

Mercedes A 160 CDI s devadesáti koňmi spotřebuje 4,9 litru na sto kilometrů, namísto výrobcem udávané hodnoty 3,8 litru.

Opel Astra 1,6 CDTI DPF EcoFLEX Sports Tourer S/S se 110 koňmi má totožnou reálnou spotřebu jako Seat Leon 2,0 TDI DPF Start&Stop a to 5,3 litru, o desetinu je na tom lépe například Audi A3 Sportback 1,6 TDI Ultra.