Spolehlivost vozu odhalí pouze prověrka v reálných podmínkách

Stále oblíbenější vozy typu karoserie SUV byly podrobeny přísným testům spolehlivosti pomocí skutečného nájezdu sta tisíc kilometrů v ostrém provozu. Jednotlivé vozy čelily přísným zkouškám ve městech, nástrahám na okreskách a testu výdrže na dálnicích.

Všechny tyto aspekty napomohly mechanikům v Autobildu, kteří jednotlivé modely vozů rozebrali na klíčové hranici sta tisíc kilometrů, a to doslova do posledního šroubku. Jednotlivé díky pak podrobili důkladnému zkoumání, aby odhalili jejich opotřebení. Výsledkem je pak tato tabulka, ukazující spolehlivost vozů.

Podobné testy jsou nejobjektivnější

Jak už jsme u podobných testů zvyklí, vozy se testují během klasického uživatelského provozu. Tyto testy jsou nejspolehlivější a nejobjektivnější jak ve spolehlivosti, tak ve zjištění skutečné spotřeby paliva i dalších aspektů, které automobilky uvádějí ve svých manuálech, avšak na vozech testovaných pouze na specializovaných okruzích. Výsledky výrobců se proto dramaticky liší od skutečnosti, které můžeme pociťovat my, spotřebitelé.

V tomto testu se zohledňuje hlavně spolehlivost. Jak vybrané vozy obstály? Dobře si vede Volkswagen i Škoda, nejhůře však dopadla Dacia.

  • První místo: Volkswagen Tiguan s objemem motoru 2.0 TSI, rokem výroby 2008
  • Druhé místo: BMW X1 xDrive s motorem 1.8 d, rokem výroby 2010
  • Třetí místo: Škoda Yeti s objemem motoru 1.8 TSI a pohonem všech kol, rok výroby 2010
  • Čtvrté místo: Mercedes benz GLK 220 CDI s pohonem všech kol, rok výroby 2011
  • Páté místo: Mercedes GL 420 CDI a pohonem všech kol, rok výroby 2007
  • Šesté místo: Nissan Quashqai s objemem motoru 2.0, rok výroby 2007
  • Sedmé místo: BMW X3 s objemem motoru 2.0 d, rok výroby 2005
  • Osmé místo BMW X5 s objemem motoru 3.0 d, rok výroby 2002
  • Deváté místo Volvo XC90 a motorem D5, rok výroby 2003
  • Na posledním místě v tabulce pak skončila Dacia Duster s motorem 1.5 dCI 4WD, rok výroby 2011