Když se podíváme na současnou nabídku nových vozů, rozhodně nás zklame pohled pod kapotu. Takzvaný downsizing se jasně podepsal na tom, že pod kapotou najdeme motory s minimálním objemem, jejichž výkony jsou doháněny turby. I proto mnoho lidí čas od času zatouží po solidním a pořádném motoru. Jsou ojetiny, které ho pod kapotou stále mají. Vybrali jsme ty, které za to stojí.

Mercedes S500

První naším tipem v segmentu ojetin s pořádným motorem pod kapotou je rozhodně Mercedes S500. Konkrétně vůz označený jako W220. Vůz se vyráběl v letech 1998 – 2005. Má také svou dvoudvéřovou alternativu v podobě Mercedesu CL500. Pokud se podíváme pod kapotu tohoto vozu, můžete zde najít motor s označením M113, který je unikátní jak svým pětilitrovým objemem, tak i výkonem 306 koní.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Volkswagen Touareg a Phaeton

I tato dvojice vozidel se může řadit do kategorie aut s pořádným motorem. Konkrétně je třeba zaměřit se na SUV Volkswagen Tourareg z let 2002 – 2010 a také na stylovou limuzínu Volkswagen Phaeton. V obou případech se dá pod kapotou vozu najít pětilitrový motor TDI V10, který nabízí výkon 315 koní. Velmi zajímavá volba.

ZDROJ FOTOGRAFIE: AutoData.com

Jeep Grand Cherokee ZJ

Ani tady byste neměli být zklamáni tím, co najdete pod kapotou. Pokud vás výše doporučené německé vozy neoslovily, zkuste hledat Jeep Grand Cherokee ZJ vyráběný v letech 1992 – 1998. Tento má k dispozici motor V8 o objemu 5,2 litrů, nebo dokonce i variantu o objemu 5,9 litrů. Jeho vlastnostmi rozhodně zklamáni nebudete, ale počítejte s tím, že spotřeba bude poměrně enormní.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Chrysler 300C

I toto auto se může jevit jako celkem zajímavá volba, a dá se říci, že i za dobrou cenu. Chrysler 300C z let 2004 – 2010 totiž může pod kapotou disponovat motorem s označením 5,7 HEMI. Tato rozhodně velmi zajímavá motorizace dokáže nabídnout výkon 340 koní, což doslova zaručuje zajímavý zážitek z jakékoliv vaší jízdy.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Chevrolet Corvette C4

Podívejme se i na vůz o něco starší, konkrétně na model Chevrolet Corvette C4, který se vyráběl už od roku 1983 a produkce této verze trvala až do roku 1990. I tady najdete pod kapotou něco, co mohou současné moderní vozy jenom závidět. Je to motorizace o objemu 5,7 litrů s výkony, které atakují 300 koní. A vzhledem k velikosti a tvaru vozu to rozhodně dostačuje.

ZDROJ FOTOGRAFIE: MuscleCars.com

BMW 750i




Vraťme se zpět do Německa, konkrétně tedy k vozu BMW 750i (E38). Tento Bavorák se vyráběl v letech 1994 – 2001 a pod kapotou měl také něco, s čím naděláte skutečně hodně parády. Jde o motor V12 s objemem 5,4 litrů. Co tento motor nabídne? Je to výkon 326 koní. Navíc je tato motorizace pro svou jednoduchost považována i za celkem osvědčenou volbu.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Cars.com

Jaguar S-Type R

Pokud vám jde nejenom o pořádný motor, ale také o ohromující výkon, bude Jaguar S-Type R rozhodně tím autem, které vás nemůže zklamat. Pod kapotou totiž najdete motor V8 o objemu 4,2 litrů. A ten atakuje výkon o hodnotě 400 koní. Konkrétně je to 396 koní, abychom byli přesní.

ZDROJ FOTOGRAFIE: AutoCars.com

Porsche Cayenne Turbo

Pokud máme zůstávat u výkonů kolem 400 koní, nebo na hranici. která ho výrazně převyšuje, nelze zapomínat také na Porsche Cayenne Turbo. Konkrétně na první generaci vyráběnou v letech 2002 – 2010. Pod kapotou tohoto vozu, který vyvolal mnoho diskuzí, najdete motor o objemu 4,5 litru, který vám dokáže nabídnout 450 koní.

ZDROJ FOTOGRAFIE: CarPixel.com

Jeep Grand Cherokee SRT8

Na závěr je třeba zmínit také vůz Jeep Grand Cherokee SRT8, jelikož i pod jeho kapotou je motorizace, která překonává limit čtyř set koní. Model z let 2006 – 2010 má pod kapotou motorizaci s označením 6.1 HEMI, která dosahuje výkonu 426 koní.

ZDROJ FOTOGRAFIE: CarPixel.com