Vybrali jsme výkonné, ale levné ojetiny s naftovým motorem pod kapotou

                   

I když Evropská unie i různí aktivisté bojují proti naftě, realita je taková, že na ni mnoho lidí stále nedá dopustit. Mnoho zájemců o auto stále hledí na to, aby pod kapotou byl dieselový motor. Pokud jste na tom stejně, a hledáte ojetinu s celkem slušným výkonem, naftou pod kapotou a cenou, která nepřekročí 200 tisíc, podívejte se na zajímavé tipy.

Alfa Romeo 159 2.4 JTD

Vozy Alfa Romeo sice nemají úplně dobrou pověst, ale vždy záleží na daném konkrétním modelu. Pokud by to měl být vůz Alfa Romeo 159 2.4 JTD, rozhodně neuděláte chybu. Nejenom, že vás auto zaujme svým stylovým designem, který je pro tuto značku charakteristický, ale také vás zaujme celkem slušným motorem, který dosahuje výkonu až 210 koní a točivého momentu 400 Nm. Když na to šlápnete, lze mít na tachometru stovku už za 8 vteřin. A jak je to se spotřebou? Přece jenom by mohla být nižší, ale za osm litrů se bez problémů jezdit dá.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Audi A4 3.0 TDI

Dalším možným kandidátem na zajímavé auto s naftovým motorem pod kapotou je Audi A4 (B7) 3.0 TDI. Konkrétně generace označená jako B7. Velkým kladem daného modelu je to, že pod kapotou je možné nalézt hned tři naftové motory V6. My doporučujeme třílitrovou jednotku, který měla do roku 2005 výkon 204 koní, ale od roku 2006 došlo k úpravám a zvýšení výkonu na 233 koní a točivého momentu na 450 Nm. Zrychlit na stovku se dá bez problémů za 7 vteřin. I tady ale počítejte s tím, že když si budete jízdu užívat, podepíše se to na spotřebě, která podle dat majitelů atakuje hodnotu 7 litrů na sto.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

BMW 330d

Známý a mnohými velmi vyhledávaný Bavorák. Takový je model BMW 330d s označením E46. Ceny tohoto vozu jsou celkem rozmanité, od desítek tisíc, až po náš limit. Konkrétní modelové roky se liší také použitou motorizací. Ve všech případech sice doporučujeme vznětový třílitr, ale ten se liší výkony. Do roku 2003 to bylo 184 koní, s točivým momentem 390 Nm. Od následujícího roku to bylo o něco zajímavější, díky výkonu 204 koní a točivému momentu 410 Nm. Kdo si bude chtít užít zrychlení vozu, může počítat s tím, že stovku bude mít na tachometru do 7,8 sekund. A spotřeba? Bez problémů se dá jezdit za 8 litrů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články