Upravený VW Golf s motorem 1.9 TDI konkuruje výkonem Bugatti Veyron. Pod kapotou má totiž 700 koní

Když diváci sledují start závodů na čtvrt míle, někdy mohou být překvapení výkonem některých aut. Tento Golf Mk1 s výkonem přes 700 koní není výjimkou.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Nadšenci tuningu se kromě interiéru a exteriéru zaměřují také na to, co mají pod kapotou. To je i případ majitele tohoto vozidla, které si upravil tak, aby mělo pod kapotou stejný výkon jako například Bugatti Veyron. „I když si někdo může ťukat na čelo, proč jsem investoval tolik peněz do v podstatě starého auta, oproti vozům Ferrari nebo jiných podobných značek, které by se mohly výkonem rovnat tomu mému, byla úprava v podstatě za hubičku,“ vysvětluje majitel.

Vylepšený Volkswagen Golf Mk1

I když motorový nadšenec přiznává, že není možné přesně spočítat, jak vysoké investice do úpravy jeho výkonného Golfu byly, odhadem se bude jednat o 100 000 polských zlotých, tedy něco okolo 600 000 českých korun. Zdá se vám to moc? Tento nenápadně vyhlížející vůz má pod kapotou přes 700 koní. Ve srovnání například s automobilem podobného výkonu značky Ferrari, které začíná zhruba na nějakých 200 000 librách, tedy v přepočtu na téměř 6 milionech korun, byla cena přestavby opravdu výhodná.

iZdroj fotografie: Depositphotos
První generace Golfů vyjela z továrny už v roce 1974

Majitel si tedy dopřává zážitkovou a rychlou jízdu srovnatelnou s vozidly prémiových značek za zlomek ceny. Důležité ale je uvědomit si i všechna rizika, která jízda v takovém autě přináší. „K tomuto autu jsem měl citovou vazbu. Nikdy by mě nenapadlo pořídit si například Lamborghini,“ vysvětluje hrdý majitel. „I když tam jsou rizika spojená s tím, že se jedná o starší vůz, který nebyl od výroby koncipován pro takový výkon, je to pro mě spíše srdcovka,“ dodává.

700 koní v Golfu první generace

Volkswagen Golf Mk1 byl první generací Golfů. Výroba začala v roce 1974, a to rovnou pod taktovkou šikovného designéra jménem Giorgetto Giugiaro. Ten už byl v té době zodpovědný za několik pěkných kousků, a proto se německý koncern Volkswagen rozhodl spolupracovat právě s ním. Je s podivem, že automobil, který měl původně výkon cca 37–50 kW, tedy 50–67 koní dle typu, dostal majitel všemi vylepšeními na desetinásobek výkonu.

Tento vylepšený Golf by totiž svým výkonem mohl konkurovat například úspěšnému Bugatti Veyron. Se svým motorem 1.9 TDI, který je stále velmi oblíbený, a navíc ještě prošel množstvím úprav, se dostane z nuly na sto za 2,5 sekund. Není ale jasné, zda by mohl konkurovat vozům podobného výkonu také v zatáčkách, protože konstrukce je určená pro krátké závody, tzv. sprinty. I tak ale nutno podotknout, že takový výkon v takto nevinně vyhlížejícím autě budí obdiv.

Majitelova srdcová záležitost

I když někdo může považovat tyto nákladné úpravy na takto starém autě za malichernost, pro majitele to byla srdcová záležitost. I když vysoký výkon znamená větší riziko poruchy, s dodatečnými investicemi majitel Golfu počítá. Je také důležité uznat, že při sprintech musí divákům padat brada, když vůz, který vyjel z továrny před 40 lety, trumfne i novější kousky.

Jak se tyto úpravy líbí vám?

Zdroj: RedTurbo

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články