Vzali dvě generace Range Roveru a udělali z nich to nejlepší: Unikát je na prodej kousek od Prahy. Cena je směšná

Vzít karoserii první generace kultovního offroadu, pro mnohé dodnes nepřekonané, a spojit ji s odolnou mechanikou generace druhé se jeví jako cesta k ideálnímu vozu.

i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií
                   

Když jsem poprvé uviděl fotky, které přikládáme v galerii k tomuto článku, jen jsem tiše vydechl. Ano, „tohle přesně“ by mi mohlo parkovat v garáži, kam bych se následně těšíval snad více, než do postele k zaslouženému spánku. První generace Range Roveru byla pro mne vždy designově geniálně ztvárněným modelem.A pokud je postavena na modernějším podvozku, jako je tento restmod, jde v podstatě o „značku ideál“. Navíc v kultovní zelené barvě British racing green. Pojďme se na tu nádheru podívat společně.

Britské automobilky měly občas složitý život

Britům a britskému automobilovému průmyslu se totiž můžeme v mnohém opravdu tak trochu vysmívat, ostatně s Roverem to dopadlo opravdu neslavně (tak trochu čínsky). A zánik mnoha malých sportovních manufaktur (spíše než automobilek) byl často způsoben nekvalitní produkcí, než čímkoli jiným. Nicméně jedno se jim upřít nedá. Krom „titánů“ luxusu v podobě dua Rolls-Royce a Bentley, stejně jako o něco dostupnějšího Jaguaru dali světu etalon terénního vozu. Pochopitelně, mám na mysli Land Rover, z něhož navíc dokázali odvodit luxusní verzi – Range Rover.

Za cenu Škody Octavie je na prodej zánovní Rolls-Royce s V12 motorem. V dokonalém stavu, málo najeto

U níž pak dokázali zachovali většinu terénních schopností jeho spartánského vzoru. Pochopitelně v mezích určitých možností, přesto však Range Rover všech generací jezdil v terénu vždy zcela suverénně a neohroženě. Až bylo často jeho majitelům líto trápit tak luxusní koráb někde v bahnu nebo korytu řeky. To však nebylo nic, co by Range Roveru vadilo. A to už od jeho první generace, která byla paradoxně možná k terénu nejblíž – nebyla totiž tak „SUVéčková“, jako byly její novější inkarnace.

První generace karoserie RR na podvozku „Disco 2“

Technicky však byla poplatná době svého vzniku, s tím se pochopitelně bylo nutno smířit. A právě tento handicap se pokusili napravit tvůrci unikátu, který vám dnes představujeme. A který se nabízí na našem oblíbeném polském serveru s mimořádně zachovalými klasickými vozy. Je postaven na podvozku druhé generace Land Roveru Discovery s přeplňovaným motorem 2,5 TD o výkonu 165 koní (oproti originálu zvýšenému o 30 koní) a šestistupňovou automatickou převodovkou.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

Což je opravdu drsným provozem osvědčená kombinace, ostatně „Disco 2“ sloužilo dlouhé roky v provozu všech možných farem, lesních závodů, policie stejně jako armády. A uspělo. Tento exemplář pak k odolné mechanice přidává i nádherně zachovalý, světlou kůží čalouněný interiér. Který se k zelené karoserii „jedničkového“ RR dokonale hodí. Výsledek je dechebroucí. Prodejce jej prodává formou aukce s vyvolávací cenou v přepočtu 800 000 korun, což je na podobný vůz velmi, velmi akceptovatelná cena.

A protože aukce měl končit v září, a vůz se stále nabízí v nezměněném textu inzerátu, je možné, že k prodeji nedošlo a je stále k mání. Za pokus by to možná stálo, co říkáte? Pokud se rozhodnete, držíme palce a dejte nám určitě vědět do redakce, děkujeme!

Galerie

Dalších 15 fotografií
Dalších 15 fotografií

Je opravdu nádherný, co myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články