Z rodinného kombíku Audi RS6 dostal úpravce vyšší výkon než z Bugatti Veyron

Německá tunningová firma Wheelsandmore se podívala do útrob Audi RS 6 Avant a provedla s ním něco téměř neuvěřitelného.

i Zdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore
i Zdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore
i Zdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore
i Zdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore
i Zdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore
i Zdroj fotografie: Audi
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Když se řekne rodinný kombík, asi si většina řidičů představí nijak zvlášť výkonný vůz, který má však dostatek prostoru pro celou rodinu, velké nákupy a potřeby na dovolenou nebo sportování. Nebudete v něm pořádat závody a přednost dostane rodinná pohoda, spolehlivost a bezpečí všech pasažérů včetně přepravky s mazlíčkem. Může se proto zdát podivné, že by někdo dával takový vůz dával do srovnání s jedním z nejvýkonnějších aut světa. No jasně, že to není jenom tak.

iZdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore

Tunning jako z říše snů

Jenže přesně tohle se povedlo německé firmě Wheelsandmore, která standardnímu Audi RS 6 Avant pořádně přiložila pod kotel. Tento vůz má v běžném stavu výkon 600 koní a točivý moment 800 Nm. Podle mnoha řidičů to je na rodinný vůz až až a cokoli navíc je zbytečné. Jenže technici z Ingolstadtu šli pořádně do hloubky a výsledkem je pětistupňová úprava s odlišností jak cenovou, tak výslednými technickými parametry.

iZdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore

Poslední stupeň přináší výsledek vskutku impozantní, protože výkon vozu převyšuje i Bugatti Veyron 16.4 s šestnáctiválcovým motorem a výkonem 1001 koní, což je třetí nejvýkonnější sériově vyráběný osobní vůz na světě. Ovšem taky nejztrátovější, protože jeho výroba stojí pětkrát tolik, co prodejní cena (1 milion eur). Mít tedy srovnatelný výkon v rodinném kombíku je hned o dost zajímavější možnost.

Postupný přerod standardu v tornádo

První stupeň úprav je oceněn na 2100 euro a jedná se o softwarový update motoru typu V8 na výkon 710 koní (522 kW) a točivý moment 920 Nm. Druhý stupeň tuningu s cenovkou 7 688 euro zahrnuje sportovní výfuk nahrazující přední a střední tlumič. Ten taky zvyšuje výkon na 725 koní (533 kW) a točivý moment ještě o deset, tedy na 930 Nm. Třetí stupeň stojí 12 521 eur a kromě dalšího stoupne výkon na 786 koní (578 kW) a točivý moment na 1060 Nm spolu s přepracováním mechanismu sání a novým filtrem.

iZdroj fotografie: se souhlasem Wheelsandmore

Čtvrtý stupeň vylepšování nám cenově poskočil skoro na trojnásobek, suma je 33 529 eur, a kromě dalších úprav zahrnuje předělání obou turbodmychadel. Výkon – 965 koní (709 kW) a točivý moment 1250 Nm. Poslední, pátý stupeň, je celkovým osekáním, protože z vozu musí pryč všechno, co výkon jakkoli snižuje, takže mizí například filtr pevných částic nebo katalyzátor. Radost z jízdy tak určitě nebude problém, což se ovšem nedá říct o STK.

Zdroj: Wheelsandmore

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články