Citroën C6

Můžete se divit, ale dalo se to čekat. Velká „loď“ od Citroënu z poloviny nultých let se prodávala v předvídatelně malých počtech, ale nabízela komfort a styl, což jí od počátku výroby zajistilo místo mezi moderními klasikami.

Na českých silnicích se jich moc nepohybuje a nejspíše jej seženete s HDI šestiválcem s automatickou převodovkou. Samozřejmostí je exkluzivní čalounění nebo rovnou kůže.

V Česku začíná cena ojetin na 150 000 Kč.

Rover Mini

Dalším na seznamu je poslední Mini, vyráběné firmou Rover, v době jeho úpadku mezi lety 1986 a 2000. I přes neúspěšné prodeje se z něj, stejně jako z jeho předchůdců, stává moderní klasické auto.

A stejně jako jeho předchůdci (a následovníci) je stylové vozítko tak ceněné, že se pro výhodnou koupi budete muset nejspíše vydat do zahraničí.

Při troše štěstí si tento kus v použitelném stavu pořídíte od 50 000 Kč. Ale s ubývajícím počtem kusů půjde jejich cena jediným směrem – vzhůru.

Alfa Romeo GTV

Ne, nemyslíme tím první generaci GTV – ty se nyní prodávají za cenu přesahující milion korun. Nejnovější přírůstek mezi moderní klasiky je GTV vyráběné v letech 1994 až 2004.

Není překvapením, že získalo status moderní klasiky, protože je to 1) Alfa Romeo, 2) sportovní vůz a 3) ztělesnění dnes poněkud směšného designu devadesátých let

Nissan Cube

Krásně pasuje do moderních klasik z kategorie „podivnosti“, Cube se sice prodával v Japonsku od roku 1998, ale do Evropy se podívala (s velkým neúspěchem) teprve jeho druhá generace produkovaná od roku 2009.

Těchto Nissanů s karosérií ve tvaru plechovky od sardinek na podvozku Micry u nás moc nepotkáte, zato ale jsou k nepřehlédnutí.

MPV, které může v bizarnosti směle soupeřit s Multiplou, seženete od 120 000 korun.

Peugeot 205 GTI

Někteří ho považují za nejlepší hot hatch všech dob a motoristická veřejnost ho má za nejlepší auto, které kdy sjelo z výrobních linek Peugeotu. 205 GTI se dělal s benzínovým motorem o obsahu 1,6 nebo 1,9 litru.

Jde o nejstarší auto na našem seznamu a jeho počty neustále klesají, přesto se dá sehnat. Bohužel spíše v zahraničí.

Poptávka po tomto malém ďáblovi je obrovská, takže ceny již začínají růst.

Audi TT MK1 3.2

Je to jediný vůz na našem krátkém seznamu, který je stále ve výrobě, ačkoliv už je to pár let, co se objevil první prcek s 3,2litrovým šestiválcem pod kapotou.

S modely, jako je například TTS a TT RS, je snadné na 3.2 V6 zapomenout, ačkoli okruh jeho příznivců se nyní začíná rozšiřovat.

Cena TT Mk1 právě nyní začíná stoupat a seženete ho už asi za 60 000 Korun. Verze s V6 ovšem začínají na dvojnásobné částce.