O elektromobilech se mluví jako o zboží, které je za pár let neprodejné. Tedy alespoň ne za cenu, jakou by si prodávající představoval. Jak je tomu ve skutečnosti a jaký je reálně pokles hodnoty elektrických vozidel? Tedy jaká je jejich zůstatková hodnota v porovnání s kupní cenou? Většinou klesne zhruba na polovinu jejich původní hodnoty.

Rozmezí tří až čtyř let

Říká se, že nejvíce ztratí auto na hodnotě v prvních letech. To platí jak o vozech se spalovacím motorem, tak i o elektromobilech. Toto období je zhruba v délce prvních tří až čtyř let. Roli hraje také průměrný nájezd auta, který se v rámci tohoto období pohybuje kolem 60 000 kilometrů. V tu chvíli máme v rukou jak konkrétní časový údaj, tak i nájezd a můžeme se podívat, jak na tom budou elektromobily se svou zůstatkovou hodnotou.

Pokles o zhruba padesát procent

Pohledem na první čísla můžeme celkem jasně zjistit, že zůstatková hodnota elektromobilů je po prvních třech až čtyřech letech provozu zhruba padesát procent. Auto tedy ztratí na své hodnotě až polovinu. Roli samozřejmě hraje to, o jaký model se jedná, jelikož v tomto jsou celkem výrazné rozdíly.

Podívejme se na nejpopulárnější vozy




Výzkum zůstatkové hodnoty elektromobilů proběhl v nedávných dnech v Polsku. Jde o zemi velmi podobnou naší, a tak neočekáváme, že zde by se hodnoty, jakkoliv diametrálně lišili. Díky tomu lze porovnat, jak si na tom některé elektromobily stojí po třech až čtyřech letech svého provozu. U většiny nejpopulárnějších se potvrzuje napsané výše.

  • Nissan LEAF Acenta 150 HP – 56,8 procenta
  • Mercedes EQC 400 4Matic 408 HP – 56,6 procenta
  • Audi e-tron 55 360 HP – 56,2 procenta
  • Jaguar I-Pace S 400 HP – 55,6 procenta
  • BMW i3 I01 120 Ah 170 HP – 54,3 procenta
  • Hyundai Kona Electric Premium 136 HP – 53,9 procenta
  • Hyundai Ioniq Electric Premium 120 HP – 51,4 procenta
  • Renault Zoe Life R90 ZE40 92 HP – 50,5 procenta
  • Smart Fortwo EQ 82 HP – 47,6 procenta
  • Volkswagen e- Golf VII 136 HP – 45,6 procenta