V českých bazarech dřímají přehlížené poklady. Žerou do 6 litrů, nestojí majlant a mají pohon 4×4

Tato malá korejská SUV nabízí za relativně malé peníze poměrně hodně zábavy i výkonu. Moderní turbodiesel a pohon čtyř kol je v ceně.

i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
i Zdroj fotografie: SsangYong
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Dnes tu máme tip na jedno zajímavé malé SUV, které jakoby zůstalo ve stínu svých slavnějších konkurentů, přitom ale nenabízí o nic méně, než oni. Ba naopak. Přes svoji kompaktní velikost se může pochlubit minimálně dvoulitrovým turbodieselem se 110 kW výkonu, po faceliftu dokonce výkonem 129kW a 400Nm točivého momentu. To vše při nízké spotřebě a volitelném pohonu čtyř kol. A hlavně – skvělou cenovkou. Ptáte se, co je zač? Čtěte dále.

Název automobilky jako logopedická hříčka

Mateřská automobilka má tak zoufale neatraktivní název, že všichni reklamní tvůrci a marketéři to myslím po čase vzdali a uprosili firmu, ať se aspoň jednotlivé modely jmenují nějak „čitelně“. Ano, ti bystřejší už tuší – bavíme se o SsangYong. A mnozí určitě rovnou dodají: Musso. Tenhle off-road u nás značku proslavil, především pak svým naprosto nezaměnitelným designem, díky němuž si ho nešlo splést s ničím jiným. Snad jen s kosmickou lodí na tripu.

iZdroj fotografie: SsangYong
SsangYong Musso 1998

Protože říct o Mussu, že bylo „krásné“ je asi to samé, jako říct o Marilyn Monroe, že byla ošklivá. Netušíme, jaké stimulanty užívalo designérské oddělení SsangYong v době prvního Mussa, ale nic slabého to být nemohlo. Protože jejich výtvory vypadaly opravdu tak, jako by někdo něco pořádně silného bral. Nebo spíš přebral. Harmonie v tvaru? Úplně to nevyšlo. Ostatně, ani menší Korando na tom nebylo nijak skvěle, jedno vypadalo skoro jako vojenské SUV.

Standardní doba standardně pěkných aut

Čas však odvál všechny zvláštnosti a z Koranda a dalších SUV SsangYongů se staly pohledné automobily, nabízející často o něco více, než konkurence, stejně jako výhodný poměr výkon/cena. A u Koranda modelového roku 2012-2016, o kterém budou další řádky tomu není jinak. Kompaktní, možná až malé SUV postavené podle „staré školy“ má totiž i dnes co nabídnout. A svým způsobem dokazuje, proč byly modely deset let zpátky mnohdy zajímavější, než ty dnešní.

iZdroj fotografie: SsangYong

Malé Korando totiž kombinuje všechno to, co od takového vozu čekáte. Má relativně silný motor, po faceliftu v roce 2015 o objemu 2,2l/129kW/400Nm i bez onoho „relativně“. Zajímavé je, že s nárůstem objemu a výkonu klesla současně i spotřeba, dle testů není 5,5 litru v kombinovaném provozu žádný problém. Bavíme se opravdu o 175 koních a 400Nm? Pak klobouk dolů. S faceliftem dostala i karoserie modernější tvary, méně zakulacené a s vyrýsovanější přední částí.

Původní verze a facelift

Před faceliftem se Korando velmi podobalo Opelu Mokka, ostatně oba mají i podobné rozměry. Tvarově je novější verze pochopitelně modernější, příjemný je i bonus výkonnějšího motoru. Nicméně, i 110 kW starší verze je dostačujících, pořád jsme u kompaktního SUV. O přenos výkonu se stará automatická nebo manuální převodovka, v obou případech šestistupňová. Zajímavostí jsou dvě koncovky výfuku, stejně jako schopnost utáhnout 2000 kg „na kouli“. Na tak malé auto skvělá hodnota.

iZdroj fotografie: SsangYong

Možná ale největší atraktivita Koranda spočívá v jeho ceně. Na inzertním portálu sauto.cz jsme našli 4 kusy z této modelové řady, dva před faceliftem a dva po něm. Ceny se pohybují od 170 tisíc za auta z roku 2011 a 2012 až po 270 tisíc za vozy z roku 2015. Vzácně se shodují nájezdy všech vozů mezi 90 a 100 tis. kilometrů. Ceny za obě provedení se jeví jako poměrně výhodné, speciálně starší model nabízí „za málo peněz hodně muziky “. Co říkáte?

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Koupili byste si korejské auto?

Zdroj: SsangYong
Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články