Video: Naštvaní zákazníci spáchali pogrom na showroom Tesly, vytočily je slevy a oškubání o peníze

Že sleva nemusí být někdy opravdu žádná výhoda, ví každý, komu prodejce něco zlevnil – 14 dní po zakoupení za plnou cenu. Na vlastní kůži to pocítila i dealerství Tesly v Číně.

i Zdroj fotografie: Alison Cassidy / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

To máte tak. Šetříte, vidíte před sebou jeden cíl a za tím si jdete. V televizi fandíte chlápkovi, co se mu vrací rakety z kosmu jak panáčci ze stavebnice LEGO vyhození do výšky a jste přesvědčeni, že koupí automobilu od jedné z jeho dalších firem uděláte sakra dobrou věc. Budete mít vrchol dnešní techniky, a navíc ještě podpoříte výzkum vesmíru. A vaše auta nebudou nikdy zlevňovat. To zní až neuvěřitelně pěkně na to, aby to byla pravda. A také že není. Elonovi zkrátka jenom „teče do bot“. Pojďme se na to společně podívat.

Tesla byla kdysi plná skvělých myšlenek

Na Tesle a jejích produktech byla totiž pro jejich majitele příjemná (mimo několika dalších) jedna věc: nezlevňovaly se, nebo nijak dramaticky. Teď se asi divíte, co je výhodného na tom, že vám někdo nedá slevu ani za nic, ale zkuste to vzít z té druhé stránky. Koupíte si vůz a za týden poté, co jste si jej dovezli domů, se zlevní o 15 %. To jste v tu chvíli přišli o peníze rovnou dvakrát: jednou jste je „vyhodili z okna“ při nákupu, podruhé o ně přijdete, až budete váš vůz prodávat, protože jako nový bude levnější.

iZdroj fotografie: Se souhlasem CarLove autopůjčovna

Tesla si tedy držela status výrobce, který tohle všechno ví a svých zákazníků si váží – a nezlevňuje. Mělo to něco do sebe. Jenže to se psaly poněkud jiné roky než 2023. Tesla se – speciálně v Číně, což byl vždy její extrémně důležitý trh – ocitla v nezáviděníhodné pozici. Všichni kolem vyrábí elektromobily (zhusta o nic horší než Tesla) jako na běžícím pásu, hrají s nimi na nacionální strunu (na tu teď Číňané obzvlášť rádi slyší), a především: zlevňují. Stále a pořád. Nezajímá je nic jiného než momentální profit.

Všichni kolem zlevňují. Budete čekat na soudný den?

Co v tu chvíli uděláte? Budete věren svým ideálům a u toho se budete tiše dívat, jak vám ujíždí vlak napěchovaný konkurencí a jejími skvostnými nabídkami, nebo se pustíte do boje a zlevníte také? Elon Musk by nebyl Elonem Muskem, kdyby tiše seděl a díval se, jak mu peníze mizí do kanálu. To věru není jeho styl. Odpověď je tedy nabíledni, dřívější zákazníci holt musí prominout. Zlevníme, pokud máme přežít a dělat dál obchody. Jak to vypadalo přesně v číslech?

Od 6. ledna 2023 byly v Číně zveřejněny slevy na lokálně vyráběné elektromobily Tesla. Sedan Tesla Model 3 zlevnil v přepočtu o 75 000 až 127 000 korun v závislosti na verzi. Crossover Tesla Model Y pak zlevnil ještě více, v přepočtu až o 170 000 korun. To opravdu nejsou zanedbatelné částky, nad kterými by šlo mávnout rukou. Evidentně téhož názoru byli zákazníci Tesly ve městě Čcheng-tu. Jak oznámila agentura CarNewsChina, klienti se tam vrhli na personál a zařízení dealerství Tesly ve snaze domoci se spravedlnosti.

Provolávajíce hesla jako „vraťte nám peníze“ se dožadovali kompenzace v podobě bezplatného dobíjení na dobíjecích stanicích Tesla Supercharger, prodloužení záruky o 2–4 roky nebo aktivaci autopilota. O slevách tito klienti nevěděli, protože dopředu nebyly oznámeny. Pochopitelně, jinak by Tesle nikdo nikdy plnou cenu nezaplatil. Jak vidno, ani sleva nemusí v lidech vždy vzbudit nadšení a radost. Jak byste se na místě čínských klientů Tesly zachovali vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Co byste na jejich místě udělali?

Zdroj: Cars Coops
Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články