Pokud někdo cestoval dvacetimilionovou Bombají, ten ví, že bez špuntů do uší se zde nemůže obejít. Silnice jsou přecpané a klakson je něco, bez čeho se místní řidiči neobejdou. A právě jejich v podstatě neustálé troubení způsobuje velký hluk. Tamní vedení města se rozhodlo, že proti hluku zakročí. A to s celkem sofistikovaným řešením.

Měření intenzity hluku

Zácpy jsou zde na denním pořádku a řada řidičů si myslí, že když budou používat svůj klakson, tak jízdu nějakým způsobem urychlí. Realita je samozřejmě taková, že k ničemu takovému nedojde, jenom se zvýší hluk na silnicích. A právě v návaznosti na to bylo vymyšleno poměrně netradiční řešení, kdy se hluk v konkrétním místě bude měřit. Pokud přeroste stanovenou mez, budou za to řidiči potrestání.

Červená, nebo zelená?

Používání klaksonu v dopravní zácpě je v podstatě zbytečné, jelikož to ničemu nepomůže. V návaznosti na to začaly být na semafory instalovány speciální zařízení, která mají umožnit měření intenzity hluku. A podle toho rozsvítí zelenou, nebo červenou. Pokud řidiči moc troubí, na semaforu zůstane dlouhou dobu červená. Pokud jsou naopak disciplinovaní a slušně čekají, rozsvítí se zelená a oni mohou mít volný průjezd.

Zajímavá výchova řidičů




Jde o poměrně zajímavý krok, jak naučit Indy za volantem, že klakson ve vozech je určený pouze na výjimečné případy a že při stání na křižovatkách nebo kolonách by se používat neměl. Pokud budou řidiči slušní a budou to vědět, tak se mohou těšit na zrychlený průjezd. Když naopak budou troubit jako o život, musí počítat s tím, že zelená se jenom tak nerozsvítí. Jediným negativem tohoto řešení je zatím to, že případné minimum těch slušných bude v prvních fázích tohoto projektu doplácet na větší počet neslušných. Než i ti zjistí, že zelenou na semaforu si vynutí jenom tím, že přestanou troubit.