Filmy jako Rychle a zběsile jistě motivují mnohé z nás, pořídit si závodní auto, s nímž to natřeme ostatním. V České republice nejspíš pouliční závody neuvidíme, zato ve Spojených státech nebo v sousedním Německu už tak neobvyklé nejsou. Následujícím článkem rozhodně nechceme říct „kup si jedno z těchto aut a jdi závodit v ulicích města“, jde nám čistě o představení hezkých kousků, s nimiž si užijete spoustu zábavy, aniž byste za ně museli platit miliony.

Prohánět je pak můžete po okruzích nebo opuštěných silnicích (na vlastní riziko), kde nehrozí žádné nebezpečí. Vysoké spotřebě se nevyhnete, tahle auta nebyla zrovna konstruována pro nízkou spotřebu …na druhou stranu mají dodnes brutální akceleraci i skvělé jízdní vlastnosti, jaké nejsou u sériově vyráběných aut běžné.

Ford Mustang (1979 – 2002)

Zní to sice americky, ale na českých silnicích se nejedná o až tak neobvyklé auto, a kdykoliv projíždí městem, strhává oči kolemjdoucích. A nemusí to být nutně Ford Mustang GT, skvělé a silné motory nabízí i modely jako Ford Mustang Cabrio nebo poměrně starý Mustang 1995, u něhož jdete s cenou i pod sto tisíc. Na prodej jich u nás sice moc není, ale rozhodně se nemusíme omezovat na hranice naší země. Samostatnou kapitolou je potom Foxbody Ford Mustang, který lze jednoduše přestavovat a upravovat. Většina z nich nabídne motory s obsahem 3,8 – 5 litrů a výkon až 180kW, takže je ani není nutné upravovat.

Chevrolet Camaro (1993 – 2002)

Další z amerických kousků, kterých u nás seženete hned několik. Chevrolet Camaro má luxusní nádech a pod kapotou ukrývá silný 3,8litrový motor s výkonem 153kW a více. Řeč je o modelech z roku 1993 – 2002, které se po designové stránce příliš nezměnily, a podobně jsou na tom i motory. Zásadní změny byly v konstrukci a hmotnosti vozu, takže nabízí některé modely trochu více koní. U většiny těchto modelů se dostanete s cenou pod 100 tisíc Kč, přičemž mají najeto pod 150 tisíc. Určitě to nebude auto na každodenní dojíždění do práce, ale zábavy si s ním užijete opravdu hodně.

Chevrolet Camaro - legální závodní auta

BMW řady 3 (1992 – 1998)

A teď něco z Evropy, konkrétně ze sousedního Německa, odkud pochází BMW 3. generace. Z těch silnějších modelů jsme vybrali šestiválce 323i s 2,5litrovým motorem o výkonu 125kW, model 325i s výkonnějším motorem o síle 142kW nebo BMW 318ti, které má sice jenom 106kW, ale dle fanklubu značky nabízí nejlepší jízdní vlastnosti a skvělou ovladatelnost i při vysoké rychlosti. Interiér je navíc na rozdíl od dvou výše zmíněných dodnes poměrně luxusní, a ani každodenní jízdy vás tolik nezruinují. U některých modelů bude trochu problém, dostat se s cenou pod 200 tisíc, ale při troše hledání to rozhodně není nemožné.

BMW 3. řady - legální závodní auta

Mazda MX5 Miata (1998 – 2005)




Pojďme se podívat do Japonska, kde vznikl tenhle kompaktní sporťáček jménem Mazda MX5 Miata. Oproti ostatním má jednu velkou výhodu, a sice perfektní poměr výkonu a hmotnosti. S 1.8litrovým motorem o výkonu 96kW to tak natře i výkonnějším autům, a to zejména díky zmíněné hmotnosti, která dosahovala 950kg (jiná auta mají běžně 1,5 tuny). Navíc lze Mazdu MX 5 celkem snadno přestavovat a vytřískat z ní tak mnohem více. K sehnání je v perfektním stavu kolem 150 tisíc, ale pokud vám nevadí víc najetých kilometrů, koupíte ji v pohodě pod 100 tisíc Kč.

Mazda MX 5 Miata - legální závodní auta

Honda Civic (2000 – 2005)

Výběr nám zakončuje poměrně známá Honda Civic, která sice z výroby nenabízí takový výkon, ale lze ji opravdu jednoduše předělat… Je to tak spíše kousek pro auto-nadšence, kteří si chtějí postavit vlastní stroj. Auto pořídíte v perfektním stavu za pár desítek tisíc, a díky skvělé dostupnosti náhradních dílů vás úpravy nepřijdou příliš draho. Pro evropský trh byly sice určeny slabší motory, ale v průběhu let se dostalo do Evropy i spoustu silnějších, konkrétně 1.6litrové Hondy Civic s výkonem kolem 107kW.

Honda Civic - legální závodní auta

Pokud máte rádi rychlá auta a jejich úpravy, jsou výše zmíněné modely ideálními kandidáty ke koupi. Nejzajímavější jsou pravděpodobně Mustangy a Camara, která mají brutální motory s pořádným výkonem. Spotřeba je sice trochu větší, ale za ty zážitky to stojí. Všem nadšencům přejeme, ať se úpravy podaří, ačkoliv je až na Hondu Civic nepotřebují… už v základu jsou totiž pořádné bestie.