Žigulík vypadá jako by právě sjel z výrobní linky. Přitom je starý desítky let

                   

Žigulík, nebo také Lada, nebo VAZ-2101. Auto, které bylo na našich silnicích v minulosti celkem časté. Nyní se s ním potkáme maximálně na srazu fanoušků těchto aut, popřípadě někde na vrakovištích, nebo ve starých opuštěných garážích. A právě v jedné takové garáži se skrýval i tento skvost. Na rozdíl od jiných ale o něho jeho majitel skutečně pečoval. A tak starý Žigulík vypadá, jako by právě sjel z výrobní linky.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Na první pohled jako nový, v originálním stavu

Auto na první pohled vypadá skutečně jako nové. Nejde o žádnou náročnou renovaci, pouze dlouhodobou péči majitele. Také u vozu nedošlo k žádným úpravám, a tak má vše, co měl ve chvíli, kdy byl nabízen jako nový k prodeji. Tím samozřejmě myslíme také motor o objemu 1,2 litrů, který disponuje výkonem 59 koní. Samozřejmostí je také čtyřstupňová manuální převodovka.

Autu nechybí dokonce ani jeho původní, originální výbava. Máme na mysli originální pouzdro s nářadím, kde nechybí hever nebo klíč na kola. Přesně tak, jako ho k vozu dodávala i samotná automobilka.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Minimální nájezd a vysoká cena

Důvod, proč tato Lada vypadá stále jako nová, je celkem prostý. Majitel se o vůz nejenom hodně staral, ale také s ním skoro nejezdil. Na tachometru auta, které je z roku 1974, je totiž hodnota pouze 8 500 kilometrů. To mnozí najedou za zhruba půl roku, ale zde to majitel najel za desítky let. V přepočtu je to necelých 200 kilometrů za rok, což neodpovídá ani tomu, že by s autem majitel vyrážel jen na nákup a zpět.

Unikátnosti, technickému stavu i stavu najetých kilometrů však odpovídá také cena tohoto vozu. V Rusku, kde se auto prodává, za něj majitel chce 549 999 rublů, což je v přepočtu lehce přes 6 000 euro. Cena je to vysoká, ale najít podobně unikátní auto v dnešní době nebude jenom tak. A tak se zcela jistě najde sběratel, kterému nebude líto tuto sumu zaplatit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
103 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články