Zlaté české ručičky: Svépomocí dostali Mustang 1968 z vraku až na silnici. Průběh renovace natočili

Dobře zrenovovaných Mustangů 1968 „Bullit“ je na světě málo. Jeden z nich mají na svědomí Češi, a ještě z toho natočili autentické video.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem 2apples
                   

Popravdě jsem byl k našemu oblíbenému rčení „zlaté české ručičky“ v poslední letech poněkud skeptický. Nepřišlo mi zkrátka, že jsme natolik dobří, za jaké se sami rádi považujeme. Tím spíš jsem byl v němém úžasu, když jsem zjistil, že v Čechách je parta lidí, co svépomocí dokázala dostat zpátky na silnici ten nejvíc kultovní Mustang v historii: Model 1968, stejný, v jakém Steve McQueen jezdil v Bullittově případu. A ještě z toho udělat top video. Udělejte tedy sobě popcorn, do kelímku natočte oblíbený nápoj a pojďte se na ten biják podívat s námi.

Pokud někdy Mustang 1968, tak jedině „Bullitt“

Nevím, jestli je to nějaká obsese, ale „Bullittových“ Mustangů obnovených „z 0 na 100%“jsem viděl minimálně pět, psali jsme dokonce o dvou, jednom prodaném za vpravdě nekřesťanské peníze a druhém, z něhož zbyl ohlodaný skelet, nicméně s takovou jednou nepodstatnou drobností: stejným VIN kódem, jaký mělo právě McQueenovo auto. Zajímavé. Evidentně nemůže být špatným byznysem „generovat“ Mustangy z roku 1968, vypadajících ve finále jako onen superstroj z dnes už naprosto kultovní, filmové honičky.

iZdroj fotografie: Se souhlasem 2apples

A je to asi pochopitelné, vyrobeno jich nebylo zas tak málo, aby se nenechal tu a tam někde nějaký (více či méně rozpadlý kus) nalézt. Nikdo v roce 1968 nemohl tušit, že vzniká legenda, jenž bude o 55 let později neuvěřitelně v kursu. A asi nejen 55 let. Navíc, zkuste si zcela hypoteticky představit situaci, že nějaký vrak Mustangu 1968 objevíte. Co uděláte, pokud se rozhodnete pro rekonstrukci? Jakou mu dáte barvu? Obávám se, že jakákoli jiná, než temně zelená, vás zcela zbytečně připraví o zásadní balík peněz.

Tady jsou české ručičky opravdu zlaté

A podobně asi uvažovala i partička kluků kolem YouTube kanálu „2apples“, když se rozhodnuli, že Mustanga ve zbědovaném stavu kompletně odstrojí, vyvaří, nastříkají a dají „do nového stavu“. A nastříkají pochopitelně originální „Bullitt barvou. Která se mimochodem jmenuje „Highland Green“ a v přiloženém odkazu pod článkem najdete dokonce celý vzorkovník pro Mustang, modelový ročník 1968. Velmi pěkné odstíny, velmi zajímavé názvy, ale co naplat. Síla filmu a aura Steve McQueena z nich „na orbit“ vystřelila jenom jednu jedinou. Právě tuto zelenou.

i

Když tak nad tím přemýšlím, je to možná docela zajímavý způsob, jak se vrátit do „zlatého věku“ amerických automobilek a současně jezdit v něčem, co má neuvěřitelný „filmový look“. Ostatně, kdo z nás mužů by se nechtěl na chvíli stát McQueenem. Davy fanynek, smlouva s Holywoodem v kapse a Le Mans před sebou. Velmi schopný životní styl, co říkáte? Tak neuvěřitelně vzdálený našemu honění a pachtění za displeji počítačů nebo telefonů. Krásná šedesátá, co dodat.

Zpět do reality. Ať už byla motivace renovátorů kolem z 2apples jakákoli, je nutno uznat, že celou renovaci Mustangu pojali ve velkém stylu. Auto se odstrojilo „až na dřeň“, celé se kompletně začalo stříkat, kytovat, brousit a znovu lakovat, až nakonec na něm přistála ona nádherná Highland Green. Následovalo nastrojení všech komponentů na svá místa, nové sedačky a spousta dalších věcí. Výsledek? Mustang, ročník 1968 je o 55 let později, v roce 2023 jako nový.

Nádhera. Krom skvěle natočeného i sestříhaného timelapse videa v našem článku jsou na kanálu 2apples i videa z jednotlivých fází renovace, jestli budete mít chvilku, doporučuji shlédnout i ta. Co dodat? Pánové, klobouk dolů. A čtenáře poprosíme o přání, jaké další „dříve narozené“ auto by na našich stránkách rádi viděli. Něco již chystáme, rádi ale splníme jakákoli vaše přání.

Tak co? Kolik si zaslouží srdíček?

Zdroj: 2apples, AC
Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články