Svolávací akce 1,1 milionu aut: Tyto značky mají závažný problém. Zkontrolujte, jestli mezi nimi není i vaše auto

Svolávací a servisní akce se občas nevyhnou ani automobilkám, od nichž by to nikdo nečekal a jejichž produkty jsou vyhlášeny svou spolehlivostí. Navíc opravdu nejde o banální závadu.

i Zdroj fotografie: S vědomím STK na Přerovské v Olomouci
                   

Nebývá to zrovna milá (a milovaná) akce a automobilky se jí většinou opravdu nechlubí. Ve výročních zprávách figuruje kdesi na konci, malým písmem, uvedena jen z povinnosti. A byly by možná nejraději, kdyby se o ní vůbec nemluvilo, nepsalo a proběhla v tichu po pěšině jen mezi servisem a zákazníkem. Jenže z povahy celé té věci bývá naopak masivně komunikována, aby se o ní všichni dozvěděli včas a mohli přijet. Což samozřejmě neunikne ani novinářům. O čem je řeč? O svolávacích akcích. Pojďme se na jednu aktuální podívat společně.

Malá součástka s potenciálem velkého problému

Tentokrát je to Lexus a Toyota, kteří se chystají pozvat své zákazníky do servisních center. Ano, i etalon spolehlivosti má někdy problém a musí se skloněnou hlavou „přiznat barvu“ a obeslat zákazníky. Více než 1,1 milionu vozidel po celém světě bude totiž vyžadovat opravu. Sice drobnou, ale doma ji rozhodně neuděláte. A ani to nezkoušejte. Je to na druhou stranu pochopitelné: s rostoucí složitostí aut a větší masovou produkcí se občas objevují situace, kdy je potřeba navštívit servis.

Škoda má velký problém, airbagy v Octaviích a Fabiích mohou zabíjet. Bezplatná svolávací akce postihne i vás

Důvodem, proč Toyota svolala více než milion vozidel po celém světě, je zjištěná porucha senzorů, které mají za úkol aktivovat airbagy v případě havárie a která potenciálně brání jejich správnému nafouknutí. Nevíme, respektive tiskové materiály Toyoty neudávají, zda se jedná o „notoricky problémové“ airbagy taktéž japonské firmy Takata, s nimiž měl problémy snad každý, kdo si je pustil do výroby. Své si s nimi užil i koncern VW a pochopitelně tím pádem i naše Škoda. Jak se dá dočíst například tady.

Aktivace airbagů možná před i po nehodě

Podle tiskové zprávy mohou senzory na sedadle spolujezdce trpět výrobní vadou a nakonec vést i ke zkratu. Toto může ovlivnit schopnost systému airbagů správně vyhodnotit váhu pasažéra, což zase zvyšuje riziko, že se airbagy neaktivují ve správný čas při nehodě, což může zvýšit riziko zranění. Případně se aktivují tehdy, kdy nemají. Joshua Burns, mluvčí značky Toyota, však odmítl poskytnout komentář k případným nehodám, zraněním, nebo dokonce úmrtím spojeným s tímto problémem.

iZdroj fotografie: Toyota

Svolávací akce se týká těchto vozů: Avalon a Avalon Hybrid (roky výroby 2020–2021); Camry a Camry Hybrid (roky výroby 2020–2022); Corolla (roky výroby 2020–2021); Highlander a Highlander Hybrid (roky výroby 2020–2021); RAV4 a RAV4 Hybrid (roky výroby 2020–2021); a Sienna Hybrid (rok výroby 2021). Mezi zahrnuté modely značky Lexus patří ES 250 (rok výroby 2021); ES 300h (roky výroby 2020–2022) a ES 350, RX 350 a RX 450h (roky výroby 2020–2021).

Máte stejný model a rok výroby? Možná přijde pozvánka do servisu

Jsou tedy mezi nimi i modely běžně prodávané v České republice. Majitelé vozidel budou informováni o svolání nejpozději v únoru. Prodejci provedou kontrolu senzorů a vymění je, pokud je to nutné. Máte-li tedy některý z výše uvedených modelů a roků výroby, je možné, že vám zanedlouho přistane ve schránce (poštovní či e-mailové) pozvánka k návštěvě autorizovaného servisu Toyota/Lexus. Budeme muset počkat na přímé informace od servisních středisek Toyota a Lexus v České republice.

Jaké máte zkušenosti se značkovým servisem?

Zdroj: Toyota
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články