Jak jste možná postřehli, Francouzi snižují rychlostní limit na okreskách z 90 km na 80 km, neboť se snaží omezit úmrtí při nehodách. Francouzská vláda oznámila, že sníží rychlostní limit z 90 km/h na 80 km h na silnicích, které odpovídají našim silnicím 2. a nižší třídy. Snížení, které bude platné od 1. července na silnicích bez středových čar, přichází s tím, jak se francouzští ministři snaží zabývat smrtelnými nehodami na silnicích, které vzrostly v posledních třech letech po stálém poklesu od roku 1972. Tato změna se týká asi 400 tisíc kilometrů silnic bez značených jízdních pruhů, což by mělo každoročně ušetřit zhruba 350 až 400 životů.

Na francouzských silnicích zahynulo v roce 2016 téměř 3500 lidí, což představuje skoro 10% nárůst oproti počtu 3 268 v roce 2013. Ze smrtelných úrazů, k nimž došlo v roce 2016, by na okresních silnicích díky novým rychlostním limitům pravděpodobně přežilo plných 1 911 a odhaduje se, že 32 procent všech nehod je způsobeno nadměrnou rychlostí. Údaje Světové zdravotnické organizace z roku 2013 ukazují, že úmrtnost na francouzských silnicích činila 5,1 lidí na 100 000 obyvatel, ve srovnání s 2,4 ve Velké Británii, kde je přibližně stejný počet aut v přepočtu na obyvatele. V ČR je přitom úmrtnost na silnicích daleko vyšší: 10,4 úmrtí na 100 000 obyvatel.

Dalším opatřením, které přinesl boj za větší bezpečnost silničního provozu ve Francii, je zpřísnění právních předpisů týkajících se mobilních telefonů. Od roku 2019 bude mít policie pravomoc odebrat řidičský průkaz na dobu až šesti měsíců, pokud se ukáže, že řidič ohrožuje svůj vlastní život nebo životy ostatních při používání mobilního telefonu za volantem.




Řidiči přistiženi za volantem v podnapilém stavu jsou také předmětem nových bezpečnostních opatření: každý, kdo byli při tomto přečinu chyceni podruhé, budou muset mít v autě integrovaný dechový alkohol tester, který umožní uvedení do provozu, pouze po negativním testu na přítomnost alkoholu v dechu.

Co si myslíte o těchto opatřeních přijatých ve Francii? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.