4 maličkosti, které okamžitě zvýší hodnotu vašeho vozu při prodeji. Nestojí nic a přinesou vám násobně víc peněz

Nákup a prodej auta bývá často směsicí faktů a pozitivních (někdy také negativních) pocitů kupujícího, rozhodujícího se o svých penězích. Fakta neovlivníme, s pocity ale něco udělat můžeme.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
                   

Kupovat ojeté auto je někdy tak trochu alchymie, směs faktických (více či méně pravdivých) údajů a pocitů, které kolem toho všeho panují. Necháváme se ovlivnit stavem vozidla, osobou prodávajícího, místem, kde obchod probíhá nebo úplností dokumentace. Pokud se ale někdy dostaneme do situace, kdy naopak auto prodáváme, mohli bychom přece všechno výše napsané využít ve svůj prospěch. A vytvořit nabídku, které nikdo neodolá. A současně si tím trochu zvednout cenu. Pojďme se na to podívat společně.

Dokonalé fotografie jsou základem

Vypadá to jako samozřejmost, ale když se začtete do inzerátů na libovolném inzertním serveru, zjistíte, že to samozřejmost zdaleka není. Přitom v době současných telefonů pořizujících bezchybné fotografie jako „na běžícím pásu“ by mělo být pořízení skvělé prezentace snadnější než kdykoli předtím. Něco málo tipů: kvalitní umytí je základ, pochopitelně včetně interiéru. Pokud můžete auto svěřit detailistovi a rozumný příplatek se vám vyplatí, udělejte to. Cokoli, co pomůže lepšímu vzhledu vašeho objektu prodeje, se počítá.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý

Zkuste najít vhodnou lokaci, přičemž opuštěné, zanedbané garáže za městem nebudou to pravé ořechové. Nečekaně dobře funguje příjezdová cesta nebo upravený prostor před dobře vypadajícím rodinným domem. Zvyšuje to velmi důvěru k prodávajícímu i stavu prodávaného automobilu. Zkrátka pokud někdo vlastní takto pěkný a upravený dům, bude podobně dobře pečovat i o svoje auto. Samotný prodej přitom nemusí nezbytně nutně probíhat u toho stejného domu, setkat se můžete kdekoli.

Důvěryhodnost a poctivost se vyplatí

Nic tak rychle nezhatí dobře nastartovaný obchod jako ztráta důvěry. Nebojte se originálního stavu tachometru, nebojte se toho, že vaše starší auto, jež má najeto přes 300 000 kilometrů, nikdo nebude chtít. Pokud k němu doložíte veškeré doklady, veškeré faktury dokládající servis a výměny dílů, nebude pro mnohé kupující tachometr tak zásadním údajem, jak se vám může zdát. Mnoho lidí už zjistilo, že výrazně větší výhra je poctivých (a servisovaných) 300 tisíc kilometrů než „stočených“ 180 tisíc. Co si budeme povídat.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Originál se cení, ostatně jako vždy

Každý vůz, pokud je ve velmi dobrém technickém stavu a je v původním stavu, získává na hodnotě. Jakékoli úpravy, které neodpovídají homologaci nebo by mohly znamenat komplikace na STK, zhoršují vaši pozici. „Vykuchané“ filtry pevných částic jsou pak opravdovým podvodem, se všemi z toho vyplývajícími důsledky. Pokud není na druhé straně obchodu fanoušek do tuningu, je původní, udržovaný stav (a ideálně díly měněné za originály, nebo alespoň prvovýrobu) velkým plusem. Neopomeňte to také zdůraznit v textu.

Zapadlý autobazar v Čechách skrývá unikát z Anglie ve skvělém stavu. Máme exkluzivní fotografie

Několik samozřejmostí, které zlepšují byznys

Konečně věci, které nesouvisí pouze s prodejem aut, ale mají vliv na kvalitu každého obchodu. Vyplatí se být dochvilný, úhledně oblečený a otevřený konverzaci bez zbytečného vyprávění mnoha příběhů. K „pohádkářům“ má mnoho lidí zabudovaný podvědomý odpor, každý jsme asi zažili prodejce vysavačů nebo hrnců. Stačí se soustředit na fakta. Vychvalujte, ale zbytečně nepřechvalujte, nechte kupujícího objevit a objevovat. Odpovídejte na cokoli a ihned, pokud možno pravdivě.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda Klasyków

Pobídněte sami k testovací jízdě, nabídněte zvednutí auta na hever, ukažte kompletní dokumentaci. Vybudujete si tak za několik minut pozici, která může prodeji vašeho auta výrazně pomoci. Sami poznáte, nakolik právě váš vůz kupujícího oslovil, nakolik jej začal chtít a nakolik je to už jen na domluvení ceny. V tom okamžiku jste z velké části vyhráli. Držíme palce, ať prodáte, a to co nejlépe!

Prodávali jste někdy auto? Jak to dopadlo?

Diskuze Vstoupit do diskuze
93 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články