Vzhled může často klamat a platí to i pro tento poměrně standardní Volkswagen Golf R nejnovější generace před faceliftem. Ale ve skutečnosti je to malé monstrum s pohonem všech kol, které má mnohem vyšší výkon než standardní tovární verze. Po BMW M135i se náš hrdina rozhodl zkusit něco jiného a koupil si hot hatch z Wolfsburgu s výkonem 300 koní, na což by asi někteří řekli, že je to vlastně horší auto, protože má o dva válce méně než zmíněný Bavorák.

Ale toto ani zdaleka není obyčejný Golf R, protože čtyřválcový 2litrový motor nyní má téměř 600 koní poté, co byl nejdříve zvýšen na zhruba 450 koní. Zdvojnásobení výkonu bylo možné díky montáží masivního turbodmychadla od společnosti Turbonetics. Je to vlastně nově vyvinutý typ turbodmychadla, který je ještě v prototypovém stádiu. Nadopovaný VW Golf v sobě má teprve druhé největší turbo, jaké kdy tento tuner vyrobil.

Je to turbo k něčemu dobré? No, řekněme, že, jak říká sám majitel auta, “to funguje“. Agregát 2.0 TSI vybavený novým turbodmychadlem může ve skutečnosti vyvíjet ještě větší výkon, ale tvůrci se rozhodli, že ho udrží na nynější úrovni téměř 600 koní, aby zachovaly dlouhodobou spolehlivost čtyřhrnku. Další vylepšení zahrnovala airbox RacingLine, upgradovaný mezichladič, vlastní palivové čerpadlo a výfuk Milltek, aby TSI znělo trochu lépe. Celkově se změny, kterými musel Golf R projít, aby zdvojnásobil svoji sílu, nebyly samozřejmě tak významné jako masivní turbo.

Golf nyní má vyšší výkon než výše zmíněné M135i, které bylo také upraveno a ve skutečnosti vyžadovalo větší investice ve srovnání s penězi vynaloženými na nabušení Golfu R. Je třeba také zmínit, že převodovka DSG musela být přenastavena, aby se vyrovnala se zvýšeným výkonem, a funguje naprosto brilantně, sám majitel říká, že mění rychlostní stupně během okamžiku.

Když tohle všechno víme, můžeme říci, že tento VW Golf R VII, je čistou definicí sleepera: zvenčí téměř sériové auto, ale pod kapotou je mnohem víc.