Alpine má v Česku novou vlajkovou loď. Robustní crossover dostal ambiciózní cenu a motor, kterým pokoří nejedno Ferrari

Odklon od původního záměru sportovního kupé se spalovacím motorem uprostřed je zjevný. Nové auto nemá nic z toho, bzučí a má čtvery dveře.

i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
i Zdroj fotografie: Alpine
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Francouzská značka se před pár lety vrátila prostřednictvím Renaultu díky kupé A110. Sporťák s pohonem zadních kol a uprostřed montovanou foukanou osmnáctistovkou. Vypadá skvěle, jako skutečně povedená reinkarnace tehdejšího ikonického modelu. Na začátku se tedy mohlo zdát, že návrat bude ve stylu sportovních aut se spalovacím motorem, ale zřejmě bude vše jinak. Po kupé se představil model Alpine A290. Další kupé?

Třetí auto v řadě, druhé čistě elektrické, první crossover

Ne. Hatchback, de facto modifikace příbuzného Renaultu 5 E-Tech. Ano, je to elektromobil. V relativně krátkém sledu jej následuje další elektromobil, tentokrát ale z opačného spektra. Řekněme z luxusnějšího či komfortnějšího. Na nové platformě AmpR Medium od společnosti Ampere jsou namontovány tři trakční elektromotory. Vpředu je agregát s vinutým rotorem, vzadu funguje pár synchronních elektromotorů s permanentním magnetem. Tušíte správně, na každé zadní kolo jeden.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Alpine

Recept je jasný, tato koncepce plus aktivní vektorování točivého momentu rovná se podle výrobce dojem z jízdy jako v autě s hnanou zadní nápravou. Proč ne. Novinka zjevně potvrzuje, že kupé A110 bylo asi posledním modelem s klasickým spalovacím pohonem. Další elektrické auto v řadě, to není náhoda, ale koncepce. Takže tady máme Alpine A390, kterou můžeme považovat vlastně za jakousi vlajkovou loď značky.

79 letá důchodkyně byla změřena v rychlosti 238 km/h se svém Porsche. Policistům řekla velmi originální výmluvu

Automobil je v poměru k ostatním v nabídce značky velký, na délku měří 4 615 milimetrů. Na šířku naměříme 1 885 mm a na výšku má auto 1 532 milimetrů. Rozvor se pne přes 2 708 mm a do kufru lze naložit 532 litrů nákladu. Hmotnost auta je 2 121 kilogramů s rozložením v poměru 49 : 51. Takže Alpine A390. Samotné jméno zní jako něco, co byste čekali spíš na startovním roštu Le Mans než před školkou v pondělí ráno. Jenže doba se mění a Alpine, značka s DNA motorsportu, se rozhodla, že nám ukáže, jak má vypadat crossover s elektřinou pod kapotou.

Nové auto je absolutně jiné než to první, popírá sportovní DNA

Systém značení modelů zůstává, palivo je jiné. Začněme tedy tím, co je na A390 nejzajímavější, pohonem. Tři motory už jsem zmínil. Zákazníci budou moct vybírat ze dvou variant. Základní má „adrenalinové“ označení GT a nabízí výkon 295 kW a točivý moment 650 Nm. S přídomkem ve stylu Porsche, tedy GTS, je zde auto s výkonem 345 kW a krouťákem 808 Nm. Silnější GTS dosprintuje z nuly na stovku za 3,9 sekundy, maximální tempo je 220 km/h.

iZdroj fotografie: Alpine

Slabší Alpine A390 GT zrychlí na stovku za 4,8 sekundy a dostane se až k dvousetkilometrové rychlosti. Výkon je jedna věc, ale jak ho zkrotit, je věc druhá. O to se starají brzdy s kotouči o průměru 365 milimetrů a šestipístkovými třmeny. Obě verze mají trakční akumulátor s kapacitou 89 kWh, jinak řečeno tady máme dojezd 520 až 555 kilometrů na jedno nabití. Kdo se podívá do kabiny, pozná příbuznost Renaultu, nelze asi ani čekat nic jiného.

Sklad dílů společný s Renaultem se v kabině A390 nezapře

Centrem palubní desky je displej o úhlopříčce 12,3 palců. Orientace obrazovky je na výšku, směrem k řidiči. K tomu jsou tady analogové ciferníky. Chválím mechanické ovládání klimatizace. V základu jsou elektricky nastavitelná sedadla Alpine Sport. Kdo si připlatí za lepší specifikaci, dostane anatomičtější sezení od značky Sabelt. Když mluvím o placení, jaká bude cena vozu? Ta česká zatím nebyla oficiálně prezentována. Menší A290 stojí od 975 000 Kč, takže je jisté, že se pohybujeme v ranku nad milionem korun. Dá se čekat, že Alpine A390 GT bude stát nejméně 1 600 000 Kč, ostřejší GTS pak nebude levnější než 1 900 000 Kč. Inu, vlajková loď, tohle není Sandero za pár korun.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Koupili byste si ho?

Zdroj: Alpine
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články