Jedno z nejzajímavějších SUV s dvěma druhy pohonu právě přijíždí na český trh. A již tak zajímavá cena je ještě podpořena neméně zajímavou slevou 50 000 korun.
Jméno Jaecoo zatím českým motoristům mnoho neříká, to by se ale v roce 2025 mohlo změnit. Na trh totiž přichází Jaecoo J7 – stylové SUV z koncernu Chery, které se rozhodlo vstoupit do nejvíce konkurenční části trhu a přímo ohrozit zavedené hráče v čele se Škodou Kodiaq. Tedy model, který dlouhodobě dominuje českým silnicím.
Jaecoo J7 je SUV, které nepůsobí jako typický „nováček z Číny“. Místo kopírování západních trendů sází na elegantní minimalismus a řezané tvary připomínající evropské prémiové vozy. Osobně mi 4,5metrová karoserie připomíná tak trochu Volvo „říznuté“ právě naším Kodiaqem. Možná proto, že je o něco kratší než Kodiaq, působí sportovněji a kompaktněji. Nízká linie boků a opravdu výrazná maska okna zužující se směrem dozadu dávají vozu výrazný profil, který na silnici nepřehlédnete.
A jestli celé auto nebudí zrovna „nováčkovský“ dojem, pak o interiéru to platí dvakrát tolik. Vévodí mu velký, 14,8″ vertikálně orientovaný displej infotainmentu, kvalitní čalounění a materiály, které by se neztratily ani v autech vyšší kategorie. Časy se evidentně mění a posmívání se tragickému zpracování čínských interiérů je minulostí. Respektive je tomu přesně naopak: na veletrzích vidíte „kapitány“ evropských automobilek, jak usedají do čínských aut a uznale pokyvují hlavami. A dumají, kde se (u nich) stala chyba.
Bohatá výbava v základu, PHEV s extrémně nízkou spotřebou
Jak už to u čínských vozů bývá, již v základu nabídnou poměrně bohatou výbavu: počínaje 360° kamerovým systémem, bezdrátovým nabíjení telefonu nebo kompletní sadu asistentů ADAS. Za příplatek pak nechybí vyhřívaná a masážní sedadla či panoramatická střecha. Pod kapotou Jaecoo J7 je buď klasická verze s 1,6litrovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 108 kW a točivém momentu 290 Nm, nebo plug-in hybridní varianta s kombinovaným výkonem až (výrazně zajímavějších) 205 kW.
Hybridní verze využívá novou platformu koncernu Chery/Omoda a je dle údajů výrobce laděná pro evropský styl jízdy – s oficiálním dojezdem na elektřinu 85 km a kombinovanou spotřebou pod 2 l/100 km dle WLTP. Motory jsou spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, v případě hybridu i s elektricky řízeným pohonem všech kol. Navíc výrobce nabízí sedmiletou záruku do 200 000 km, což má posílit důvěru nových zákazníků – podobnou strategii před lety úspěšně využila například Kia. A dlouhá záruka je něco, na co český zákazník spolehlivě slyší.
Sleva 50 000 Kč a základní verze za 749 000 Kč
Možná ale nejzajímavější je na tom celém cena. Základní provedení, které dle mého soudu postačí většině zájemců o podobně velké SUV, se nyní nabízí s akční slevou 50 000 korun za velmi zajímavých 749 000 Kč, zatímco hybridní plug-in začíná na 929 000 Kč. Škoda Kodiaq druhé generace má přitom cenovku zhruba od 950 000 Kč a srovnatelně vybavené verze se snadno vyšplhají přes 1,2 milionu korun. Jaecoo tak cílí přímo na zákazníky, kteří hledají prostorné SUV s výbavou srovnatelnou s evropskými značkami, ale za nižší cenu.
A vypadá, že by se mu to – zejména v kombinaci se sedmiletou zárukou – mohlo povést. Jak to vidíte vy, bylo by Jaecoo pro vás alternativou ke Kodiaqu, nebo byste raději volili českou stálici? Nebo něco úplně jiného?
