Opravdové chalupářské auto konečně míří do Česka. Bude to dříč s rozumnou spotřebou

Menší bráška známého kolosu vyvolal mezi motoristy poprask. Tohle auto si každopádně najde své zákazníky snadno. A po celém světě.

i Zdroj fotografie: RAM
                   

Vozy značky RAM jsou pro mnohé řidiče zbytečně velké a k tomu je často odrazují i příliš vysokou spotřebou. To si výrobce konečně uvědomil a rozhodl se vyrábět menší model, který se v našich podmínkách výborně hodí pro chataře, chalupáře, rybáře i na práci. Bude se s ním snáze parkovat a i jeho ovladatelnost bude přívětivější.

Novinka s názvem RAM Rampage už byla veřejnosti představena v Brazílii a v roce 2026 přijede i na evropské trhy včetně České republiky. Vůz automobilka uvádí jako kompaktní „lifestyle“ pick‑up, který kombinuje pohodlí SUV s přidanou užitnou hodnotou v podobě klasické korby pick-upů. Pokud tedy u vás není v kurzu obří americký truck, ale hledáte něco použitelnějšího v našich podmínkách, pak byste měli právě teď zbystřit.

i

Podobný formát jako Ford Ranger

Rampage je zjednodušeně řečeno pick‑up střední velikosti, který rozměrově zapadá mezi velká SUV a klasické pick‑upy typu Hilux nebo Ranger. Na délku měří 5 028 mm, na šířku má 1 890 mm a jeho výška je 1 780 mm. Rozvor je dlouhý 2 994 mm a světlá výška vozu by měla být lehce nad 200 mm. Je evidentní, že kompaktní RAM tedy bude stále dobře využitelný i v terénu.

Korba tohoto modelu bude mít objem 980 litrů a zvládne odvézt třeba naloženou paletu, ale také slušnou porci stavebního materiálu nebo třeba kompletní bagáž na rodinnou dovolenou. Dieselová verze Rampage uveze až 1 015 kg nákladu a benzínová 750 kg.

iZdroj fotografie: RAM

Dva motory, které bohatě postačí

Automobilka se rozhodla, že do Evropy přinese Rampage se dvěma typy motorizace, kdy ve všech modelech bude standardem pohon všech kol a 9stupňový automat. První variantou bude 2.2 Multijet turbodiesel s výkonem 147 kW (200 koní) a krouťákem 450 Nm, který dokáže zrychlit z 0 na 100 za 9,9 vteřiny. Spotřeba by se v dané motorizaci měla pohybovat pod 8 litry na 100 km. V této podobě tedy bude vůz slabší, ale zase ho ocení motoristé, pro které je zásadní nižší spotřeba.

Druhá varianta bude mít pod kapotou 2.0 Hurricane přeplňovaný benzínový agregát o výkonu 200 kW, tedy 272 koní s krouticím momentem 400 Nm. Silnější Rampage bude zrychlovat na stovku okolo sedmi sekund, takže potěší milovníky dynamičtější jízdy. Tady ale bude potřeba počítat s vyšší spotřebou v kombinaci okolo 11 vteřin. To je ovšem vzhledem k váze vozu na hranici dvou tun stále ještě pěkná hodnoty. Maximální rychlost přitom nepřekročí 220 km/h.

iZdroj fotografie: RAM

Komfort i bezpečnost jako standard

Co se týče interiéru, tak v něm můžeme očekávat velký dotykový displej s rozměrem 12,3 palce, dále digitální přístrojový štít s formátem 10,3 palce a až 10 reproduktorů v rámci kvalitního audio systému Harman Kardon u vyšších levelů výbavy. Vyhřívaná sedadla, kožené čalounění, dvouzónová klimatizace – to vše bude u Rampage k dispozici.    

Stejně jako adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent jízdy v pruhu, automatické nouzové brzdění, monitorování slepého úhlu atd. Takže i o bezpečnou jízdu bude z výroby dobře postaráno. Kabina bude klasicky čtyřdveřová a nabídne plnohodnotná 4 místa pro pasažéry.

iZdroj fotografie: RAM

Cenovka na velmi solidní úrovni

Podle informací AutoŽivě by na českém trhu měla cenovka vozu RAM Rampage začínat již na 900 000 korunách, kdy ale vrcholné verze s nejvyšší výbavou dosáhnou ceny nad 1,2 milionu Kč. Tím pádem se vůz zařadí na jednu stranu na úroveň dražších SUV, ale na druhou zase levnějších pick-upů.

Za tyto ceny ovšem můžete získat moc pěkného univerzálního silného pracanta, který vám dokáže vyjít vstříc na mnoha různých uživatelských frontách. O jízdní komfort nebude nouze, výbava je pestrá a ve finále jsem sám zvědavý, jak budou vypadat prodeje ve srovnání s podobně velkými pick-upy, které jsou na našem trhu již dávno etablované. Jeden vůz na všechno – tak bych sám RAM Rampage definoval.

Jaký typ vozu vám přijde ideální pro české chataře a chalupáře?

Zdroj: Autosalon
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články