Jde o nejkrásnější auto všech dob? Vyvolává emoce na první pohled. Komu se ho podařilo získat, ten ho patrně nikdy neprodá

Znáte nějakou automobilovou ikonu, která dodnes oslňuje zvukem, jízdou i vizualitou, a přitom relativně nedávno stála pouze 4 miliony korun? Přesně takový je supersport od Alfy Romeo.

i Zdroj fotografie: Wheelsage
                   

Vozy Alfa Romeo mají mezi českými motoristy z pohledu designu velmi kontroverzní pověst. Někteří pokládají její modely za výjimečně elegantní, jiným zase nepřipadají příliš zdařilé, nicméně alespoň v jejich očích působí neokoukaným a sportovním dojmem. Prakticky všechny ale okouzlil jeden konkrétní kousek z produkce této italské automobilky.    

V roce 2006 byl poprvé představen supersport Alfa Romeo 8C Competizione a okamžitě se stal přímo symbolem italské elegance a zážitku z jízdy. Dodnes se o něm mluví jako o Alfě s nějkrásnějším zvukem všech dob. A nejen to, mnohým fanouškům značky, ale i odborníkům z řad designérů naprosto učaroval design karosérie, který je na první pohled vysoce aerodynamický, oplývá oblými tvary, dlouhým předkem a neobvyklou podobou světel.  

Ještě nevyrobeno, a již vyprodáno

V případě 8C Competizione se jednalo o limitovanou edici a všech 500 kusů dokázala automobilka zcela vyprodat ještě před tím, než opustily výrobní linku. Vůz se prodával za cenu okolo čtyř milionů korun, ale vzhledem k jeho exkluzivitě se cenovka mezi investory do sportovních aut následně vyšponovala daleko výše. Dnes se vůz prodává až za 10 milionů korun v případě verze Spider.   

i

Pod kapotou tohoto sporťáku najdeme vidlicový osmiválec s objemem 4,7 litru, o výkonu 331 kW (450 koní) a s točivým momentem 480 Nm. Tento motor, který pohání zadní nápravu, vznikl ve spolupráci Maserati a Ferrari, což byla také určitá garance jeho kvalit. Převodovka je zde šestistupňová automatická a řidič má možnost samozřejmě řadit pomocí pádel pod volantem. Maximální zrychlení 8C Competizione je 4,2 sekundy z 0 na 100 km/h a vůz dokáže uhánět až 300kilometrovou rychlostí. Podvozek byl snížený na 1 250 mm, což napomohlo nejen k přítlaku, ale i ještě pohlednější vizualitě auta.

Naprosto výjimečný zvuk osmiválce a ruční práce

Vůz přinesl svým majitelům vynikající jízdní zážitek na klasických vozovkách i na okruzích, ale především všem učaroval velmi specifický až nezaměnitelný zvuk osmiválce. Sám jsem měl možnost ho slyšet a musím konstatovat, že je to opravdu mimořádný koncert. Vytáčení motoru i podřazování tady opravdu stojí za to.   

Interiér modelu je krásný, luxusní, a to i ve své sportovně minimalistické podobě. Po usednutí do kabiny kolem sebe vidíte prémiové materiály, jako je alcantara, kvalitní kůže a karbon. Detaily jsou šité ručně a je zajímavý i dojem ze sedačky, kdy máte pocit, že sedíte prakticky na silnici. Tahle Alfa není jen krásný super sport, je to přímo umělecké dílo, které dokáží ocenit i skuteční znalci.

iZdroj fotografie: Wheelsage

Model 8C následně inspiroval automobilku k vývoji například Alfa 4C nebo Giulia. A konkurenční automobilky, jak se proslýchá, začaly právě na podnět 8C připravovat vlastní limitky. Vůz je snem mnoha sběratelů, kteří na něm oceňují řadu ručních prací, výjimečně zajímavé varianty laku i neobvyklý šmrnc. Investičně je to opravdu mimořádná záležitost, a jakmile se 8C objeví na výstavách a srazech, hned je kolem ní rušno.

Vynikající, ale prakticky nedosažitelná investice

Jeden ze sběratelů aut, který si nepřál zviditelnit své jméno, redakci AutoŽivě mimořádnost modelu 8C Competizione potvrzuje i ze svého pohledu. „Tuhle limitku jsem ve své sbírce prostě musel mít a býval bych nelitoval, ani kdybych kvůli ní musel prodat své Porsche Turbo nebo Ferrari F430. 8C má nesmrtelný a neokoukatelný design. A ten dunivý zvuk jejího osmiválce, to je něco, co si dokáži užít při každém jeho nastartování. Tenhle fenomenální sporťák určitě nikdy neprodám.

Sám jsem zvědavý, jestli se ještě vůbec někdy vynoří podobně interesantní sportovní vůz. A pokud vůbec, určitě nebude stát pod pět milionů. Naopak, v současné době bych čekal, že by spíše atakoval hranici 10 až 15 milionů korun.   

iZdroj fotografie: Wheelsage

Nekompromisní legenda

Alfa Romeo 8C Competizione se navždy stala legendou, která hrdě dává na odiv kombinaci italské krásy a elegance spolu se špičkově zvládnutými technologiemi a mimořádným jízdním projevem. Určitě se z něj postupem let stane jedna z neobdivovanějších klasik, která již ze své podstaty na silnicích vidět prakticky nebude. Vůz bude stát v garážích sběratelů, kteří jej budou opečovávat a jen výjimečně ho vytáhnout na řekněme nutnou pravidelnou projížďku.   

Co říkáte na legendu v podobě Alfa Romeo 8C Competizione?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články