Alternativní taxi v problémech. U nás zákaz, jinde blokování účtů

                   

Alternativní taxislužby jsme si zvykli používat stále více. Jsou celkem pohodlnou, rychlou a oproti běžným taxíkům také levnou cestou, jak se ve městě dostat z bodu A do bodu B. V souvislosti s ohrožením koronavirem je však třeba počítat s několika možnými omezeními, které se jich týkají.

V České republice zákaz

Poslední bezpečnostní opatření ještě přitvrzují a už výrazně omezují volný pohyb osob. A nejenom to. Omezení se týkají i využití některých služeb. Mezi ty se rozhodně řadí také vozy alternativních taxislužeb. Vláda v daném směru přišla s poměrně rázným opatřením a tvrdým zákazem. Alternativní taxislužby mají zákaz. To znamená, že na našem území aktuálně nesmí jezdit a vy si je samozřejmě nesmíte ani zavolat.

Důvod je jednoduchý. Střídání lidí ve voze, které může výrazně zvýšit riziko možné nákazy. Mimo jiné i proto, že často nevíte, s kým konkrétně jedete, odkud je, nebo kdy a odkud se vrátil. Jde o jedno z opatření našeho státu, jak chránit lidské zdraví.

Uber může blokovat účty

Jsou samozřejmě země, kde jsou alternativní služby stále povoleny. To ale neznamená, že se oni sami, tedy jejich provozovatelé nesnaží hájit lidské zdraví, co nejvíce to půjde. Příkladem by v tomto směru mohl být poskytovatel sdílené taxislužby Uber, který přistoupil k možnosti blokování uživatelských účtů. A to právě v zájmu celkového zdraví a ochrany před koronavirem.

To by v praxi znamenalo jednoduchou věc. Pokud by se objevilo podezření, nebo dokonce zpráva z vyšších míst na to, že konkrétní člověk může být nakažený koronavirem, bude Uber jednat. A to celkem rázně. V takovém případě má v plánu zablokovat přístup do uživatelské aplikace. Co to znamená v praxi? Pokud by byl nakažený řidič, tak díky omezení přístupu nebude moci jezdit. Pokud cestující, nebude si moci toto alternativní taxi zavolat a logicky nebude mít ani možnost cestování a tím potenciálně zvyšovat počet nakažených.

Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články