Prodejci se dočista pomátli: Aston Martin jako z „bondovky“ stojí to samé, co naše Octavia. Nebo se pomátla Škoda?

Některé nabídky velikánů z nedávné historie se v porovnání s nynější (lehce předraženou) produkcí jeví jako nečekaně výhodné. Aston Martin Vantage Volante patří určitě mezi ně.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Rychlou kalkulačku v mojí hlavě při pohledu na cenovku na našem oblíbeném webu se zachovalými youngtimery následovalo několik nepublikovatelných slov, charakterizujících danou situaci asi nejlépe. Někdy zkrátka situaci nejlépe vystihne něco, co se úplně nehodí do vysílání před 22. hodinou. Kabriolet Aston Martin s dvanáctiválcem pod kapotou, jako vystřižený z bondovky, za cenu průměrné Octavie? Kde že je na ně telefonní číslo? Pojďme se na toho agenta 007 podívat společně.

Mít za kamaráda nadšence při penězích má své výhody

Úvodem jedna malá „historka z natáčení“. Tentokrát reálného, s kamerou a klapkou. Jeden můj kamarád je vyloženě posedlý auty, a protože mu jeho byznys vzkvétá, může si dovolit v podstatě cokoli. Pro nás pisálky z toho plyne výhoda: díky němu jsem mohl řídit také cokoli. Před lety se zhlédl v Aston Martinu a jeho garáže na čas zdobil originální DBS, tedy skutečný model z bondovky Casino Royale (a nejen z ní). A protože chtěl zvěčnit velkolepé auto ve vekolepém videu, pustil jsem se do práce.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Zkrátím to: dostat se s kamerou na zadní sedačky (a vydržet tam) není nic, co byste chtěli zažívat denně. Naopak sedět za volantem a seznámit pedál plynu s nádherným kobercem pod ním (s vyšitým okřídleným logem AM) je něco, co byste chtěli zažívat ob minutu. Zvuk a zátah motoru je neskutečný, jen se přitom nesmíte dívat na (stejně nádhernou) ručičku rychloměru. Protože v absurdně ilegálních rychlostech jste opravdu velmi rychle, a pokud se na cedulích nad vámi nemíhají města jako München, Nürnberg nebo Regensburg, máte problém.

V Kyjevě našli vzácný Aston Martin: 19 let byl podivně zaparkovaný a dokonce odemčený, pak od místních zjistili pravdu

Geniální design DB7 pro agenta 007

Aston Martin zkrátka vždy byl a vždy zůstane něčím trochu víc než jen „obyčejným britským sporťákem“. Fenomenální linka Iana Calluma, kterou před lety vetknul do prvního DB7, se od té doby propisuje do všech modelů vyrobených v britském Gaydonu. A právě DB7 Vantage, tady navíc ve speciální kabrioletové verzi Volante, je na prodej, od pohledu v extra zachovalém stavu, s 87 400 kilometry na tachometru a rokem výroby 2002. Řekli byste, že tomu autu je 21 let? Ani omylem.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Vypadá totiž naprosto dokonale. A ještě víc dokonale klame tělem. Za necelých 900 000 korun, které za něj prodejce chce, pořídíte totiž slušnější Octavii. Za kterou se opravdu, ale opravdu nikdo neotočí. Nebo kabriolet Aston Martin se světlou kůží uvnitř a šestilitrovým dvanáctiválcem pod kapotou. Přijeďte s ním do divadla a po skončení s drahou polovičkou stáhněte střechu a nastartujte. Otočí se naopak úplně všichni, to vám garantuju. A do týdne se o vás nesou zvěsti, jak jste neskutečně „v balíku“ a jak si vaše nastávající uměla vybrat.

Nejlepší Škoda všech dob je na prodej za půlku ceny. Inspiraci z ní přitom čerpá i nová Octavia 2024

Největší klamání tělem (i duchem) v historii ojetin

Pche, přitom to auto stojí jako průměrná Škodovka. No není to komické? Je. Otázkou je, kdo je tady levný a kdo je tady drahý. Osobně v tom mám dávno jasno, což ale vy, kdož čtete moje články, víte velmi dobře. 420 ušlechtilých koní, Conolly kůže kam se podíváte a hvězdné nebe nad hlavou? Ještě chvíli to budu psát, a půjdu prodat ledvinu. Nicméně vy, co nemusíte na nefrologii za účelem byznysu, máte o důvod k přemýšlení navíc: neuděláte si konečně radost? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Ten by opravdu stál i za tu ledvinu, co myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články