Kašpárek v Audi arogantně zaparkoval přes 2 místa pro invalidy. Co vás napadá při pohledu na fotku? Mám ho nahlásit policii?

Arogance některých řidičů občas překoná všechny možné i nemožné představy. Zaparkovat svoje velké SUV na dvou místech pro invalidy je myslím přesně tento případ.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

V dnešní, pro mnohé ne zcela lehké době, kdy jsou možná tím spíš důležitější pojmy jako empatie a ohleduplnost, mne dokáží šokovat případy, kdy lidé jednají zcela opačně. A s arogancí sobě vlastní ignorují práva druhých. Takovým příkladem budiž konání neznámého majitele Audi z fotografie, kterou jsem nedávno pořídil v nákupním centru v pražských Vršovicích. Naprosto bezohledně tam totiž zabral dvě parkovací místa vyhrazená pro osoby se zdravotním postižením. A co hůř, tento řidič žádný průkaz ke stání na těchto místech nemá.

Čím větší auto, tím menší mozek (nebo jiná část těla)

Chápejte, nemám nic proti rozměrným SUV. Absolutně ne. Mnoho z mých dobrých přátel by do čehokoli menšího než X5 nikdy nesedlo. A vůbec jim to nemám za zlé. Proti čemu ale něco mám, jsou řidiči, kteří si myslí, že pro ně díky vlastnictví velkého a drahého vozu neplatí žádná pravidla. A bohužel to pozoruji často jak v provozu, tak i na parkovištích. Jeden z častých zlozvyků řidičů s drahými auty totiž je zabírat více míst při parkování, aby již vedle nikdo nezaparkoval. A třeba jejich vůz nepoškrábal.

Zaparkoval na cizím pozemku. Zemědělci se to nelíbilo, a tak jeho nebohé auto zdemoloval traktorem

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Poškrábané auto nechce asi nikdo, bez ohledu na to, jestli je to půl roků staré BMW iX, nebo deset let stará Škoda Fabia. Jistě, dražší auto, dražší oprava. Ale pokud nebydlím vyloženě na samotě a auto nepoužívám jen k cestám mezi louky a háje (a nikdy nezajedu nakoupit do supermarketu), tak s tím zkrátka musím počítat. Kdo chce opici, musí mít na banány. Stará pravda. Pokud tedy nemám peníze bokem a nezvládnu riziko nechtěného, tak holt jezdím nakupovat ve starém Peugeotu.

Dokud nemám dokončené psychiatrické vyšetření, jsem zdráv

Nebo si nekupuji drahé SUV. Řidič na fotografii své nebetyčné bezohlednosti navíc ještě nasadil korunu tím, že dvě místa, která zabral, jsou určená pro invalidy. Jak je patrné (a jak jsem si s gustem vyfotil), kartičku dokazující případný zdravotní handicap tento řidič za oknem neměl. Ačkoliv by se možná o jeho způsobu uvažování dalo mluvit jako o určitém stupni mentální retardace, nicméně dokud si diagnózu nenechá úředně potvrdit a nezíská tak „papíry na hlavu“ (na něž má možná nárok), nemá na vyhrazeném parkovišti co dělat.

Výjimka existuje. Nikoliv však zde

Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích může i jiné vozidlo, než pro jaké je parkovací místo vyhrazeno, na tomto vyhrazeném parkovacím stání zaparkovat, ovšem na dobu nejvýše tři minuty. Nesmí však omezit řidiče vozidla, pro nějž je parkoviště vyhrazeno, a ohrozit ani omezit ostatní řidiče. Jenže: toto neplatí pro místo pro invalidy. Na vyhrazeném parkovišti pro vozidlo označené průkazem pro osoby se zdravotním postižením je vozidlům bez tohoto označení zakázáno zastavení a stání. Tečka.

Zelená je tráva, na ní parkuje vepř: Hlavně že má Mercedes G63 4×4² za 6 milionů Kč. Jaký je váš názor na tuto fotku?

i

Závěrem malé zamyšlení. A dotaz k vám, mým milým čtenářům. Říká se, že „zákony jsou minimem morálky“. Řidič tohoto vozidla nám ukazuje, že ani o jednom z těchto dvou pojmů evidentně neví zhola nic. Nemám nejmenších chutí jej jakkoli soudit nebo poučovat, od toho tu máme jiné orgány. Zeptám se ale vás: mám tuto fotografii (s nerozmazaným číslem) odeslat na nejbližší služebnu policie? Nebo to mám nechat na osudu a karmě, která si někoho podobného „vždy najde“? Co myslíte?

Nahlásit ho, nebo nenahlásit?

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články